Xerrada de la Guàrdia Urbana

Els alumnes de 6è vam rebre la visita de la Guàrdia Urbana i se’ns va presentar un dilema.

Davant de la següent situació, Al Pere li han regalat una pilota entre tots els nens que ha anat a parar a la carretera, els alumnes es van posicionar de dos formes, els que anirien a buscar la pilota i els que no. Els arguments que van posar de manifest van ser els següents:

NO: Massa cotxes, passen camions, ja comprarem més pilotes, massa risc per una pilota, …

: És un regal, segur que la pilota està a un costat de la carretera i no hi ha perill.

La reflexió que vam fer és que de vegades fem coses que sabem que no estan ben fetes però que ens veiem obligats a fer-les per voler aparentar, per exemple. Quants de nosaltres no travessem pel pas de vianants o no ens posem el casc quan anem en bici?

La conclusió que vam treure és que hem d’actuar amb responsabilitat, hem de prendre consciència de la importància dels aspectes lligats a la seguretat viària com portar el casc i hem de ser conscients de que moltes accions irresponsables poden tenir conseqüències negatives.