La nostra escola

L’Escola Pau Delclòs és un centre d’ensenyament infantil i primari de dues línies. L’escola s’ubica en un edifici de quatre plantes situat al centre de Tarragona, amb façanes als carrers Méndez Núñez i Armanyà. Gaudeix com a patis de l’ampli espai del centre de l’illa de cases formada pels carrers Méndez Núñez, Armanyà, Adrià i Pons d’Icart. Pertany a la zona educativa 3, delimitada per la Rambla Nova, l’Avinguda de Roma i el riu Francolí. Està adscrita a l’INS Pons d’Icart.

La nostra és una escola urbana, integrada en el seu entorn. El Teatre Metropol, el Palau de Congressos, la Biblioteca Pública, els monuments romans o la Catedral ens embolcallen d’història i de patrimoni. Aquests referents culturals estan molt presents en el nostre quefer quotidià i esdevenen punt de referència en el nostre camí. Creiem que la suscitació del sentiment d’identitat i pertinença a l’escola o a la ciutat fomenta la ciutadania i ajuda el nostre alumnat a esdevenir millor persona.

L’escola Pau Delclòs és tan antiga que no s’ha pogut esbrinar l’any de fundació. En un primera ubicació va estar a la Plaça Prim. Allí va ser on va rebre el nom que porta actualment, el d’un mestre de l’escola que va obtenir un gran reconeixement fins el punt que els seus ex-alumnes van promoure-li l’homenatge de posar el seu nom a l’escola, l’any 1951. El 1977 es va traslladar al seu actual emplaçament.