Kamishibai a l’escola

Avui els nens i nenes de la classe dels ratpenats hem tingut la sort de rebre a l’escola un taller molt especial: el kamishibai. Per als qui no n’havien sentit a parlar, el kamishibai és una manera tradicional japonesa d’explicar contes mitjançant un petit teatrí de fusta i làmines il·lustrades. Cada il·lustració representa una escena i la narradora les va passant mentre explica la història, creant una experiència molt visual, màgica i captivadora.

Durant el taller hem après com funciona aquest teatrí tan particular, quins elements el formen i com podem utilitzar les imatges, la veu i la música per atrapar l’atenció dels infants. També hem conegut una mica d’història del kamishibai, que antigament es feia pels carrers del Japó, on els nens i nenes s’apropaven emocionats per escoltar les històries.

Ens ho hem passat d’allò més bé! Hem pogut participar, escoltar contes plens d’imaginació i fins i tot crear un petit arbre japonès carregat de flors.

Us deixo un recull de fotografies i vídeos perquè pugueu veure com ha anat l’activitat i tot el que hem gaudit!

Kamishibai

Share

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>