Programa Escoles verdes

La nostra escola es va posar en funcionament el curs 2000-2001 i dins del nostre Projecte Educatiu està contemplat el compromís amb el medi ambient

Un dels objectius generals de l’escola és treballar el coneixement del medi natural a partir del projecte de l’hort escolar perquè l’infant s’interessi, conegui i respecti la natura.

També ens preocupa el malbaratament d’energia i aigua i per això participem activament any rere any en la Marató d’Estalvi Energètic per reduir-ne el consum.

A més a més ens preocupa la gestió i reducció de residus tant a casa com a l’escola. Per això intentem reduïr, reutilitzar i reciclar tant com podem. Participem en el concurs APILO i en totes aquelles campanyes que promouen un consum responsable  i una gestió eficient dels residus.

També el servei de menjador de la nostra escola aposta pels productes de proximitat i per a la reducció de residus. A més a més participa al projecte RECOOPEREM per ajudar a aquelles famílies més vulnerables.

Durant l’any 2020 s’han recollit un total de 353,3 kg al municipi de Palau Solità i  Plegamans. Aquests kg s’han congelat en 1009 envasos compostables individuals de 350 grams aproximadament cada un. Cada envàs és equivalent a una ració d’un àpat diari.

Les dades corresponen als aliments aprofitats a finals d’any, durant el primer trimestre  del curs 2020-2021 escolar.

Al curs 2013-2014 entrem a formar part de la Xarxa d’Escoles Verdes de Catalunya i des d’aleshores hem continuat treballant per la sostenibilitat i per aconseguir un món més sostenible.

RECULL D’ACTIVITATS REALITZADES AL CENTRE:

MERCAT D’INTERCANVI DE ROBA CURS 2022-2023

LET’S CLEAN UP EUROPE 2021:

Els dies 6 i 7 de maig l’alumnat de CM i CS va participar en la campanya fent neteja de l’entorn de la Riera de Caldes. En total van recollir 144 kg de residus!!!

TALLER DE REUTILITZACIÓ D’ENVASOS A CICLE MITJÀ:

LET’S CLEAN, EUROPE A CICLE INICIAL!

Un matí vam sortir cada grup-classe de cicle inicial al carrer amb dues bosses buides preparats/des per netejar el nostre entorn.

El que no ens pensàvem era que les ompliríem del tot! Quantes coses vam trobar! A més de trobar llaunes i plàstics, també vam descobrir bolets i algun animaló. I tot al costat de l’escola!

Ens vam decebre una mica al veure tantes deixalles, però vam fer una feinada!

REDUCCIÓ DE LES EMISSIONS DE CO2 A CICLE MITJÀ:

L’alumnat ha fet una activitat relacionada amb el tractat de París i els acords per reduir les emissions de co2, visualitzant uns vídeos informatius, omplint un qüestionari i aportant idees de com podem millorar el planeta, a més hem aconseguit millorar i purificar la nostra classe amb una planta molt bonica.

REDUCCIÓ DE CO2 A CICLE INICIAL:

Els nens i nenes de cicle inicial hem vist uns vídeos per entendre què és el CO2 i hem fet propostes per reduir les emissions. Decidim intentar venir a l’escola el dia 28 de gener a peu, en comptes d’utilitzar el cotxe. També vam elaborar un gràfic de barres abans i després per veure les diferències i si havíem aconseguit reduir el CO2 desplaçant-nos a peu.

GESTIÓ DE RESIDUS A CS:

Com podem evitar generar residus? Què són els residus digitals?

Analitzem quins residus generem a l’usar aparells elèctrics i electrònics. Descobrim el malbaratament que en fem i hi busquem una solució.

El 28 de gener és el dia mundial per la reducció de les emissions de CO2.

Al llarg d’aquesta setmana hem treballat la relació que hi ha entre les emissions de CO2 i l’alimentació.

Hem analitzat un menú i hem fet propostes sobre com hauria de ser per a que esdevingués un menú saludable i amb una baixa petjada de CO2.

Finalment dissenyem un cartell amb frases i imatges  impactants que ens facin reflexionar sobre la nostra actitud amb el medi.

SETMANA DE LA REDUCCIÓ DE CO2 A I5B:

Fotos 1, 2, 3 : A I5 aprofitant la setmana de reducció de les emissions del CO2, vam sortir a l’hort a veure com havien crescut les plantes que temps abans, havíem plantat. A més, vam posar-nos a dibuixar aquella hortalissa i/o planta de l’hort que ens cridés l’atenció.

Fotos 4, 5: A més a més, tot infantil, el dijous vam rebre a l’aula una planta per poder ajudar al planeta a netejar les emissions de CO² i la vam regar. Aquesta planta la tindrem amb nosaltres durant tot el curs i n’anirem tenint cura.

Foto 6, 7, 8 i 9: Per últim, juntament amb la planta, vam rebre un bulb per poder-lo plantar. Encara no sabem exactament què en sortirà, però de moment n’hem fet hipòtesis, l’hem regat i hem col·locat una graella per controlar-lo cada setmana i veure així el pas del temps com creix i en què es converteix.

-SETMANA DE LA REDUCCIÓ DE CO2 A I5A:

Fotos 1, 2,  : A I5 aprofitant la setmana de reducció de les emissions del CO2, vam sortir a l’hort a veure com havien crescut les plantes que temps abans, havíem plantat. A més, vam posar-nos a dibuixar aquella hortalissa i/o planta de l’hort que ens cridés l’atenció.

Foto 3, 4, 5: Per últim, juntament amb la planta, vam rebre un bulb per poder-lo plantar. Encara no sabem exactament què en sortirà, però de moment n’hem fet hipòtesis, l’hem regat i hem col·locat una graella per controlar-lo cada setmana i veure així el pas del temps com creix i en què es converteix.

Foto 6: A més a més, tot infantil, el dijous vam rebre a l’aula una planta per poder ajudar al planeta a netejar les emissions de CO² i la vam regar. Aquesta planta la tindrem amb nosaltres durant tot el curs i n’anirem tenint cura.

-SETMANA VERDA A I3:

-SETMANA VERDA A I4: