En el Pla Anual de centre es programen i aproven les activitats que es realitzen al llarg del curs i que complementen el currículum.
L’escola va posar en marxa, durant el curs 2002-2003, un Pla estratègic de “L’hort com a fil motivador per a l’adquisició de les competències bàsiques”, actualment es continua treballant el projecte de l’hort al llarg de tota l’escolarització i el centre està dins la Xarxa d’Escoles Verdes de Catalunya. El curs 2019-20 iniciem el Projecte de Pati ; es recullen propostes d’altres centres i les propostes de l’alumnat de l’Escola Palau. El curs 2020-21 es fa possible l’ampliació del pati de Primària i el curs 2021-22 esperem començar a fer realitat una part del projecte.
- Programa d’Impuls a la Lectura de la Generalitat de Catalunya. Es vol potenciar el gust per llegir, saber llegir i llegir per aprendre.
Es realitzen:
- Apadrinaments lectors dels alumnes de 5è amb els de 1r i trobades de seguiment al curs següent.
- Hora del conte a Educació Infantil.
- Tertúlies literàries entre els alumnes a Primària.
- Visita d’autors o d’il·lustradors literaris a 3r i 6è.
- Tallers de lectura a Educació Primària.
- Participació de famílies voluntàries en jornades vinculades a la lectura: Sant Jordi, Castanyada, Nadal.
- Pla d’Acció Tutorial: Es vetlla pel benestar emocional dels alumnes, des d’Infantil 3 anys fins a 6è de Primària amb activitats engrescadores i participatives.
- Participació al Programa Cantània de l’Auditori de Barcelona dels alumnes de cinquè de Primària, amb representació escènica al final de curs i en directe a l’Auditori de Barcelona conjuntament amb altres alumnes de Catalunya, que també poden gaudir les famílies i el públic, en general.
- Grups reduïts de parla a Educació Infantil un cop per setmana.
- Es fan desdoblaments heterogenis de 12 ó 13 alumnes a primària per desenvolupar el currículum competencial de català, matemàtiques i anglès.
- Ampliació de l’aprenentatge en llengua anglesa a altres àrees del currículum.
- Aprenentatge de les matemàtiques de 1r a 6è amb el projecte Innovamat.
- Projectes a Educació Infantil i Primària vinculats amb el Coneixement del Medi Natural i social.
- Ambients a Educació Infantil, un dia a la setmana s’ajunten els alumnes d’educació infantil per treballar plegats i Tallers internivell a Educació Primària.
- Les noves tecnologies (TAC) i la competència digital d’alumnes estan immerses en les activitats d’Ensenyament/Aprenentatge de l’aula; disposem de PDI a totes les classes, portàtils i tauletes per a aprendre amb les noves tecnologies.
- Robòtica i pensament computacional des d’educació infantil fins a Primària.
- Potenciació de la participació dels alumnes: Assemblea de Delegats de Classe de CM i CS. Vetlladors del medi ambient i/o Delegats Verds, com a Escola Verda.
- Potenciació de la participació de les famílies: Hi ha voluntaris a totes les etapes educatives, pares/mares delegats/des de classe i activitats conjuntes entre pares i fills.
- Es treballem les festes tradicionals catalanes: Castanyada, Nadal, Carnaval, Sant Jordi. A final de curs es fa la graduació de l’alumnat de 6è i una festa amb totes les famílies del centre.
- Es fan sortides pedagògiques d’un dia a tots els nivells. Colònies de tres dies – dues nits a final de Cicle (P5, 2n i 4t).
- Viatge de fi de curs a 6è de quatre dies – tres nits.
- Es participa en les activitats ofertades per l’Ajuntament com teatre, medi ambient i tallers de la Diputació de Barcelona.