PRESENTACIÓ ESCOLA PALAU:

(Volem agrair a en Tito Gifre, pare d’en Marc i d’en Nil, la creació d’aquest vídeo).

INICI CURS 2020-2021

Engeguem un  curs amb una situació nova, dinàmica i complexa…La COVID-19 ens planteja reptes de difícil solució al conjunt de la societat i als centres educatius.

La tornada a l’escola ha de ser un moment de retrobament i gaudiment, una ocasió per restablir vincles afectius entre tota la comunitat educativa: alumnes-mestres-famílies i enfortir les relacions grupals. Entre tots buscarem la part bona de l’experiència, confiem que amb el suport mutu podrem iniciar poc a poc la normalitat lectiva. El  BENESTAR EMOCIONAL de tots els infants serà prioritari per a l’equip docent del centre.

Malauradament la pandèmia es va presentar de forma inesperada i no ens va permetre accions preventives de cara a la situació de confinament i aprenentatge que ens va tocar viure. Davant la incertesa de l’evolució del virus, hem de ser realistes i crear protocols d’actuació per a possibles nous confinaments. Una de les prioritats que tenim l’equip de mestres aquest inici de curs, és la de modelar a l’aula, l’aprenentatge a distància, segons l’edat i grau d’autonomia dels alumnes. Prepararem els alumnes en  COMPETÈNCIA DIGITAL, ja que el món actual demana i exigeix a les noves generacions, el domini d’aquesta competència.

Adaptarem el currículum i la metodologia, centrant-nos en les competències claus de cada etapa educativa i fent ÚS D’ENTORNS VIRTUALS D’APRENENTATGE, sovint amb propostes globalitzades. Per això , el centre ha optat per fer ús del CLASSROOM com a entorn de treball. L’equip docent oferirà càpsules formatives a les famílies que us ajudin a acompanyar la vida escolar dels vostres fills/es.

L’escola programarà també activitats  que formen part del nostre Projecte Educatiu i que ens ajudaran a recuperar la normalitat:

• PLA DEL CONSUM DE LA FRUITA adreçat als més petits, educació infantil i cicle inicial. Continuarem amb els DIMECRES DE LA FRUITA, esmorzars saludables totes les setmanes.
  • El Projecte matemàtic que el curs passat van iniciar els alumnes de 3r, INNOVAMAT, ha complert les expectatives amb escreix I es farà extensiu a 4t i a Cicle inicial . A gaudir amb les matemàtiques!
  • Continuem amb recursos editorials, QUADERNS DE TREBALL I i PLATAFORMES DIGITALS, que ens faciliten la priorització de continguts i el treball per competències.
  • Aquest curs cal renovar el PLA DE TREBALL D’ESCOLA VERDA: entre tots dissenyarem noves propostes que ens ajudaran a conscienciar-nos de la importància cabdal d’actuar sota els principis de sostenibilitat i cura del medi ambient per salvaguardar l’entorn natural.
  • LA COEDUCACIÓ s’imposa en el temps actuals…..L’escola no pot escapolir-se d’aquest repte… hem d’educar en la diferència i el respecte i ho continuarem fent-ho a patir del joc al pati.
  •  I….el PROJECTE PATI comença a ser una realitat. Ja disposem del nou espai, ara toca treballar de valent per convertir-lo en l’espai lúdic i educatiu que tots/es desitgem.

Aquest curs escolar ampliem l’equip docent amb el professorat de suport per la COVID i per l’adjudicació del concurs de trasllat de dues mestres noves, la Laura i la Gemma. Us donem la benvinguda a tothom i esperem que gaudiu de formar part de la nostra Comunitat Educativa.

L’ Equip Docent de l’Escola Palau us desitja:

BON CURS ESCOLAR I MOLTA SALUT FAMÍLIES!

CARNAVAL A L’ESCOLA

A l’Escola celebrem el Carnaval. La reina Belluga i el rei Carnestoltes animen la festa mentre nosaltres ballem i lluïm les nostres disfresses