Pandes i Conills tanquem el nostre treball d’investigació!

Aquest trimestre la classe dels Conills i dels Pandes hem fet treballs d’investigació que tenen relació amb el gel o la neu.

A la classe dels Conills hem investigat la pregunta: Com és que el gel es desfà?

Un cop vam escollir la pregunta d’investigació vam fer una hipòtesi, representant en un full les nostres idees prèvies.

Després vam pensar entre tots quines activitats podríem fer per contestar la pregunta. Algunes de les idees que van sortir van ser: Veure vídeos de persones expertes, extreure informació de llibres científics i fer experiments amb gelats.

A continuació, vam fer diverses activitats on vam aprendre quins eren els tres estats de la matèria, com influeix la temperatura en els canvis d’estats i amb quina eina podem mesurar-la.

A més a més, també vam parlar sobre un dels problemes més importants del segle XXI. L’efecte hivernacle, les seves conseqüències té i el que podem fer com a individus per aturar-ho.

A la classe dels Pandes hem investigat la pregunta: Com és que a les muntanyes de Collserola no neva i a les altres sí?

Un cop fetes les hipòtesis, ens vam posar a investigar. El primer que vam fer és informar-nos sobre com és que neva. Ens vam quedar molt sorpresos en saber que perquè nevi necessitem pols, sí partícules microscòpiques de pols, aigua i fred. Vam estudiar els canvis d’estat de l’aigua. El fred ens va obrir una via d’investigació molt interessant. On fa més fred i per què? Vam mirar mapes de Catalunya i vam descobrir una paraula clau en el nostre treball: l’altitud. Els mapes que ens van interessar van ser els mapes físics on ens vam adonar que les muntanyes més altes es representaven amb el color lila fosc i estaven al Pirineu. Com que Collserola, està a prop del mar, és una muntanya amb poca altitud i, per tant, no fa gaire fred.

Ha sigut molt interessant com hem anat descobrint les paraules claus per a poder contestar la nostra pregunta.

Com a cloenda d’aquestes dues investigacions i per tal de combatre la calor que fa aquesta setmana, hem decidit fer uns polos de maduixa i de llimona a la cuina de l’escola.

Hem gaudit molt observant tot el procés, però encara més quan ens els hem menjat.

Aquí us deixem algunes de les fotografies que hem fet.