És possible aprendre matemàtiques a través de l’art?
És possible treballar les figures geomètriques contemplant les obres d’en Vassily Kandinsky?
Pokémons i Volcans hem comprovat que SÍ que és possible, ho hem experimentat veient algunes de les seves obres (“Negre i Violeta”, “Composició VIII”, “Les Muses”…) i hem reproduït el quadre que porta per nom “Estudi de color: Quadrats amb cercles concèntrics”, on els cercles són les figures geomètriques per excel·lència.
Però…. no ens hem quedat aquí. Hem pogut comprovar que podem veure els objectes en 2 o en 3 dimensions i que un cercle en 2D es “transforma” en una esfera o un con, si és en 3D; que un quadrat en 2D es “converteix” en un cub en 3D o que un triangle en 2D “pot ser” una piràmide en 3D.
Centrant-nos de nou en la forma circular d’aquest quadre, vam decidir crear la nostra pròpia composició 3D fent servir objectes quotidians.
Hem sigut uns i unes veritables artistes!!!
Però encara volem anar una mica més enllà….. Us convidem a que, juntament amb els vostres fills i filles, descobriu en els objectes que us envolten les figures geomètriques que “amaguen”:
Quina forma té una llauna de tomàquet?
I un cartró de llet?
I una capsa de sabates?
I una poma?
Si us ve gust, ens podeu fer arribar les vostres aportacions fotogràfiques (en paper, per Dinantia,…) per tal de compartir-les amb la resta de Pokémons i Volcans.