El projecte dels Violins és: “LES ESCOLES D’ÀFRICA”

A la classe de 2n B Violins no va ser una decisió fàcil escollir el projecte, doncs ens interessaven coses ben diverses com: les màquines i els objectes, la natura i els animals, els núvols i la pluja, i moltes d’altres. Després de dues seleccions molt ajustades vam decidir: les Escoles d’Àfrica.

El següent pas va ser pensar què volíem saber i vam agrupar les preguntes en 5 apartats:

1 – Àfrica

2 – com són les escoles

3 – què fan

4 – què tenen i

5 – les persones que hi van.

També vam escollir de quin apartat voldríem investigar. Així que amb les preguntes de cada apartat va començar la recerca d’informació, amb la col.laboració de la nostra família. Un cop portada tota la informació a l’escola, vam veure que hi havia informació que volíem compartir primer amb tota la classe (vídeos, fotografies, llibres…) i una altra que volíem compartir després amb el grupet. Així ho vam fer. I amb el grupet ens vam explicar el que havíem trobat a casa.

Finalment els grupets van comunicar oralment la informació que havien descobert, utilitzant també en alguns casos fotografies, dibuixos o uns petits murals per poder explicar-ho millor a la resta de la classe. Ens hem adonat que algunes informacions no són com pensàvem inicialment i no hem tingut temps per compartir tota la informació, però ha estat un viatge molt especial: hem descobert moltes coses d’aquest continent, de la seva gent i de les seves escoles.

Aquí trobareu algunes imatges del procés: