Sortida de 5è a La Riba

EXCURSIÓ A LA RIBA

L’excursió a la Riba va ser el dimarts 7 de novembre. Vam anar de l’escola al riu Brugent en autobús, trigant més o menys mitja hora  a l’anada i mitja hora a la tornada.

Quan vam arribar, ens van explicar tot el que faríem al llarg del dia. Primer marxaríem sols pel poble seguint unes fletxes amb guix que havien fet els nostres monitors a terra. Hauríem d’anar amb molta cura intentant trobar els molins que hi havia pel poble.

Seguidament, en acabar l’activitat, vam començar a esmorzar. Després ens vam posar les piles i a caminar per llocs molt difícils de passar, la veritat, camins empinats, tot plens de fulles on no veies on trepitjaves.

Una cosa que va fer feliç a la mestra va ser que vam fer uns minuts de silenci (cosa que pensàvem que era impossible al nostre grup) perquè al Pablo li va caure el bolígraf de l’Arlet a un lloc on hi havia aigua i no el vam poder recuperar.

Després de dinar, vam anar al riu a buscar macroinvertebrats i el meu grup va trobar un munt, inclús un que semblava un poll. Això servia per saber com de contaminada esta l’aigua, que estava congelada. També vam creuar un pont que passava per damunt i vam beure aigua d’una font.

I això va ser tot el que vam fer!

Aitana Vélez, 5èA

L’EXCURSIÓ A LA RIBA

A mi l’excursió a la Riba em va agradar molt. El que més, va ser ficar-nos dins del riu Brugent per investigar-lo. L’aigua estava molt freda i alguns nens van caure.

L’ambient em va agradar molt i es respirava molt bé. També em van agradar molt els molins paperers i l’aigua barreig del riu Brugent amb el riu Francolí.

Les activitats que vam fer també em van divertir, però la que més em va agradar va ser la de callar tots i escoltar els ocells com cantaven.

També vam trobar un cova i un mapa en el camí.

L’excursió va ser el dia 7 de novembre de 2023. No vam trobar molts animals. D’anada van ser aproximadament 40 minuts i de tornada uns 45 minuts.

Vam caminar per la muntanya aproximadament una hora, vam parar a dinar i després vam seguir amb la ruta en busca del riu i quan va acabar l’activitat del riu vam marxar.

Paula Puig, 5èB