Febrer a P4

El projecte de les emocions els agrada molt als nens i nenes, participen molt. Aquest mes hem iniciat l’emoció de la tristesa a partir del conte “Adeu tristesa”. En general la tristesa es manifesta amb un estat anímic baix i la tendència al plor. Alguns infants exterioritzen la tristesa enfadant-se, mostrant-se irritables o amb problemes de conducta.
En l’àmbit escolar, la tristesa pot ocasionar dificultats de concentració. Els nens tristos mostren menys interès per fer activitats que abans els agradaven o per relacionar-se amb altres nens.
És important crear espais per parlar i escoltar als nens de forma activa. Ajudar-los a posar nom a les emocions que sent i analitzar-les conjuntament.
Pot ser útil suggerir-li que dibuixi com se sent.
L’emoció de la por l’hem treballat a partir del conte “La por del passadís” i hem fet un mural amb dibuixos de coses que ens fan por.
De fet, estem fent cada emoció que estudiem amb una tècnica artística diferent amb la base d’un dibuix del monstre de colors:
La calma amb ceres de color verd, l’alegria amb un collage de papers grocs, la tristesa amb pintura blava, la por amb mural de diferents dibuixos fets a llapis i repassats amb retoladors, la ràbia amb aquarel·les i l’amor amb estampació de pintura amb taps de suro.
La ràbia la treballarem amb el conte “Tinc un volcà” i amb la tècnica del semàfor. Que ens ajuda a controlar els impulsos quan estem enfadats.
L’amor és l’última emoció treballada a través de dos contes. També hem vist la pel·lícula “INSIDE OUT”.
A l’aula ja ha arribat el nombre 5, així que el càlcul mental ja es complica una mica més.
Les lletres treballades són: la G que té un so que peta a la gola, la X que fa que l’aire passi fregant el paladar i a més té un Munt d’onomatopeies (xup-xup, xuc-xuc, xip-xap, xim-xim, xxxxxxt i xaf-xaf), també ha arribat la D que el seu so ens recorda el so d’un contrabaix i quan piquem al timbre fa ding-dong. Hem pensat moltes paraules que comencen per aquestes lletres.

Al drive podreu trobar totes les fotografies noves. Copieu el següent enllaç

Les Mestres de P4.