Excursió de 5è al Museu de la Vida Rural de L’Espluga de Francolí

Aquest primer trimestre els/les alumnes de 5è de primària hem realitzat la primera excursió a l’Espluga de Francolí. Hem visitat el seu Museu de la Vida Rural d’aquest poble.

Els alumnes de 5è de primària han volgut explicar per escrit com ha sigut l’excursió i aquí teniu alguns d’ells:

El dia 10 d’octubre, vam anar d’excursió a l’Espluga de Francolí.  Vam agafar l’autobús a l’escola i quan vam arribar vam anar directament a una fàbrica que es deia Cobo. Ens van donar un neula i un carquinyoli. Desprès d’esmorzar vam anar a un museu que es deia vida rural. Nosaltres vam anar primers a una exposició de plàstic. Al acabar de veureu tot vam dinar. Quan vam acabar de dinar vam tornar al museu i vam veure un altra exposició que tractava del bosc. Vam anar a l’autobús i vam arribar a l’escola i així va acabar l’excursió.”

Julia Vall Saiz.

“El dijous 10 d’octubre de 2019 vam anar a l’Espluga de Francolí, es un poble petit. Vam anar a una fàbrica que es diu Cobo. Dins de la fàbrica hi havia un olor molt agradable, ens van explicar com feien ells les neules. Desprès vam anar a un museu de la vida rural, ens van separar entre 5èA i 5èB. Nosaltres vam començar fent un joc, teníem que transportar uns gots de iogurt a un cercle blau amb quatre cordes i una goma. Ho vam aconseguir molt ràpid. Ens van parlar de la contaminació. Al final vam entrar a una carpa de plàstic. Quan vam sortir ens vam dirigir a un parc i allà vam dinar. Desprès vam tornar al museu i vam parlar d’un rei que va tallar casi tots els arbres per construir milers de vaixells. Desprès vam explorar aquella part del museu i vam tornar a casa amb l’autobús.”

Hasna el Kaddouri el Otmani.

“A mi em va encantar l’excursió .

Quan va manar a la fàbrica em va vindre una olor a xocolata boníssima i les neules, carquinyolis i tot el que ens van donar estava boníssim!

El museu per dins i per fora era fantàstic. Era superbonic. Els professors eren super, super bons amb nosaltres. A l’hora de dinar vam anar a un parc on havíem anat l’any passat a l’excursió de les coves prehistòriques.

Vam fer unes activitats superxules. La primera era buscar els animals de fusta que ens havien donat entre animals dissecats, i després vam fer una xarxa alimentària amb una bola de llana vermella. La segona era que amb quatre cordes i una goma de cabell havíem de fer una piràmide amb gots sense entrar dins un cercle d’una bossa de plàstic.”

Leire Baget Florido 5è A

“Ahir, dia dijous 10 d’octubre de 2019, cinquè A i cinquè B vavm anar d’excursió a l’Espluga de Francolí. Vam anar a una fàbrica on feien neules i ens van donar dos neules a cadascú. Després vam anar a un museu i vam tocar un tros d’arbre i ens van dir que tenia 20 anys. Després vam entrar al Museu i ens van ensenyar objectes i ens van explicar coses i vam aprendre molt i vam fer dos jocs.

Després vam dinar i ja era la tarda.

Després vam fer un joc amb quatre cordes i una goma i vam aconseguir fer-lo. Després vam entrar una altra vegada al Museu però a una altra part i ens van explicar que hauríem de contaminar menys. I vam marxar.”

Daniela González Mesa 5è A