Enterovirus

Benvolgudes famílies,

El Departament de Salut ha reforçat la vigilància i els protocols clínics al conjunt de la xarxa assistencial arran de l’aparició de diversos casos neurològics haguts per enterovirus en menors de 6 anys. S’han detectat alguns casos a tota Catalunya, la gran majoria dels quals han evolucionat favorablement.

Els enterovirus són habituals en aquesta època de l’any, però enguany s’han detectat episodis de més gravetat que han evolucionat clínicament amb alteracions neurològiques. Davant d’aquesta situació, Salut demana emprar les mesures higièniques habituals com ara, rentar-se amb aigua i sabó i consultar el pediatra en cas que el/la nen/a tingui somnolència, decaïment, tremolors o altres símptomes neurològics acompanyats de febre.

A nivell de centre hem extremat encara més les precaucions (neteja de lavabos, gots,…) i el protocol que ja tenim habitualment, sobre tot, a nivell d’higiene amb els alumnes ja que es tracta d’un virus contagiós. Igualment si algun docent de l’escola detecta un símptoma, per prevenció, i com és habitual en altres malalties contagioses, us demanarà que us l’emporteu a casa.

L’escola funciona amb normalitat i fem totes les activitats programades, no volem generar cap alarma social, però us demanem expressament, donat el risc de contagi, que en cas de presentar febre o altres símptomes, no porteu al vostre fill/a a l’escola (ni li doneu cap antitèrmic que ho emmascari al centre) i consulteu amb el vostre pediatra com ho faríeu habitualment.

Rebeu una cordial salutació

ON ADREÇAR‐VOS : al telèfon 061 CatSalut Respon (les 24 hores, tots els dies)

Més informació: