Els alumnes de cicle superior investiguem el Riu Brugent ( La Riba, Alt Camp).

Benvolguts pares,
Avui, els alumnes de cicle superior, 5è i 6è, han realitzat una sortida pel Riu Brugent ( La Riba, Alt Camp), on han investigat el rius de casa nostra, sovint petits i amb poca aigua, on solen ser espais desconeguts.
Durant tot el dia, els alumnes han sortit a peu des de la Riba fins al refugi dels Masets, resseguint la vall del riu Brugent. Durant la tornada, han travessat tot el poble de la Riba per veure’n els antics molins de paper.

Durant aquesta sortida, els alumnes han treballat d’una manera lúdica i vivencial:

• Entendre la geologia bàsica de la vall i el procés de formació d’una font mitjançant una maqueta.
• Mesura de paràmetres físics del riu: amplada, fondària, velocitat i cabal.
• Comparació de les característiques de la vegetació de ribera i les del bosc mediterrani, mitjançant claus dicotòmiques.
• Recerca i classificació d’invertebrats al llit del riu.
• Descoberta i identificació d’algunes característiques dels molins de papers i fariners.

A continuació, us deixem un recull d’imatges del dia d’avui. Feu doble clic damunt de l’icona per veure-les.