Els alumnes de 2n han anat a pasturar a Capafonts

El passat divendres, 28 d’abril, els alumnes de 2n van fer una excursió molt interessant per veure en primera persona, la realització del formatge de cabra i la vida de pastor i els seus quefers.

Un cop vàrem esmorzar ens vam dividir per classes, així quedavem grups més reduits per poder treballar millor.

Les activitats que es van dur a terme van ser:

El ramat:

En arribar a Capafonts vam sortir pels camins de les afores fins a trobar el Sergi, el pastor. Allà vam treballar els següents objectius:

• Conèixer directament l’ofici de pastor i el funcionament d’un ramat de cabres.
  • Veure com treballen els gossos i com ho fa el pastor per menar el ramat.
  • Tenir contacte directe amb les cabres i realitzar feines senzilles relacionades amb la seva cura i explotació: donar biberó a un cabrit, munyir una cabara, collir alfals i alimentar les cabres.

El formatge:

Els objectius que vam treballar en aquesta activitat van ser:

• Comprensió bàsica del procés d’elaboració del formatge, mitjançant explicacions orals i un audiovisual realitzat expressament.
  • Realització d’una experimentació senzilla per poder entendre la funció del quall.
  • Elaboració i tast de mató amb mel.

Tots els alumnes van gaudir moltíssim les dues activitats. A continuació trobareu un recull de fotografies d’aquest dia. Cliqueu a la imatge per obtenir la resta.

Salutacions.

Els tutors de 2n