El descobriment del Kapla a cicle superior

Benvolguts pares i benvolgudes mares,

Des de l’escola s’ha plantejat la idea de comprar el material Kapla, que és un joc de fustes que fomenta la cooperació i la creativitat. Durant aquests dos dies, els alumnes de primària, han assistit a un taller on ens han ensenyat com funciona, què podem fer i quines possiblitats tenim a partir del material que tenim.

Kapla és un joc de construcció tradicional i al mateix temps innovador, a base de peces rectangulars de fusta de pi, totes de mida idèntica, polides i lleugeres, que s’apilen i es combinen per crear composicions i figures. Tot i la senzillesa, permet fer tot tipus de construccions sense cap tipus d’encaix, i tanmateix dóna molt joc!
Kapla és sinònim d’imaginació, de creativitat i de fantasia.
Kapla posa en joc la concentració i la precisió manual per aconseguir l’equilibri del conjunt. Cal observar i calcular entre pesos, volums i disposició, i prendre decisions per aconseguir l’objectiu desitjat, en un continu procés d’assaig. La lògica i la imaginació es combinen, introduint als infants en el món de l’art i la creació artística. La seva complexitat creix sense límit amb les habilitats i capacitats dels infants.
És un joc pedagògic que gaudeix d’un ampli reconeixement en els centres educatius del nostre estat veí, França, atès que és un bona eina per a treballar la comprensió d’alguns conceptes bàsics de la geometria de l’espai i la física, com ara: l’equivalència, la compensació de pesos, formes i volums, la simetria…

Aquí us deixem amb un recull d’imatges. Cliqueu a la icona per obtenir-les.