Benvolguts/des lectors,
aquesta setmana hem presentat una nova categoria gramatical: el pronom.
La sessió ha començat realitzant un petit recordatori de la funció de les categories gramaticals ja treballades a través de les figures Montessori. Seguidament, ens hem centrat en el verb i ens hem preguntat: qui realitza l’acció?
A partir d’aquí hem elaborat un conjunt de frases: “La Martina balla”, “En Manel salta”, “La Dolors juga”… Així doncs, hem preguntat de quina manera podíem substituir el nom de la persona per una altra paraula més curta. A través d’unes targetes hem començat a classificar i a prendre consciència de la funció de cada pronom personal.
Finalment, hem arribat a la conclusió de quins són els pronoms personals i què serveixen per referir-nos d’una forma més breu a la persona que fa l’acció. Per acabar, ens hem posat a treballar en la lectura de frases identificant la persona que realitza l’acció i substituint-la per un pronom personal.



