Sortida de les abelles

 
El 8 d’abril els infants d’i5, van visitar l’hort de Cal Fèlix. Primerament vam veure un vídeo explicatiu i vam tastar mel de diferents tipus. De manera simbòlica, vam fer d’abella, agafant el pol·len i dipositant-lo en les suposades cel·les.
Aprofitant la cera de les abelles… Llegeix més»

Fira Faig “Donació de sang”.

El passat dimarts, l’alumnat de 4t, van anar al CEdt (Campus Educatiu de Tarragona) a exposar el projecte que durant el curs han realitzat a l’escola, anomenat Fira Faig Steamakers. Van ser convidats a aquest acte ja que l’escola participa en el programa d’innovació FAIG… Llegeix més»

CONCERT AL CONSERVATORI

El passat 18 d’abril l’alumnat de I5, primer i segon de l’escola vam gaudir d’un concert instrumental a l’auditori de Josep Carreras a càrrec d’alguns professors del Conservatori.

Vam escoltar músiques de totes les èpoques i regions del món. També vam conèixer la història de Molly Malone, que ens va explicar que, mentrestant venia peix, cantava i regalava cançons als seus clients.  Ens ho vam passar súper bé!

(Si cliqueu la imatge podreu escoltar la música de Molly Malone, tradicional d’Irlanda)

Dia de l’educació física al carrer.

El passat dimecres 17 d’abril, vam celebrar el dia de l’educació física al carrer durant el matí. Els alumnes d’I3 fins a 5è vam participar en aquesta celebració. Es tractava de realitzar una sèrie d’activitats en diferents zones de Vila-seca. Entre les activitats plantejades podem… Llegeix més»

LA GOTETA CARMETA (PLA EDUCATIU D’ENTORN)

El passat 21 de març, l’alumnat de I4, va conèixer La goteta Carmeta. 
A partir del seu conte vam treballar el cicle de l’aigua (titella, làmines per contextualitzar l’escena i alguna proposta més experimental per treballar les propietats de l’aigua com barrejar sal amb aigua O… Llegeix més»

LOCO FESTIVAL

L’alumnat de cinquè el passat 5 d’abril va celebrar el Loco Festival. Aquest festival va ser el fruit de molt de temps de treball i preparació i els beneficis d’aquest seran destinats a l’ONG Acnur. Si teniu ganes de veure un tastet del que vam viure aquell dia podeu visionar el següent vídeo (cliqueu la imatge).

Volem transmetre l’agraïment a totes les persones que van fer-ho possible (artistes, famílies, voluntaris, videògraf…)

Campanya donació de sang

https://www.instagram.com/reel/C3z_1WLt5Da/?igsh=anVkNmQ4ZDNtbzc4

L´alumnat de quart, està realitzant un projecte de donació de sang. El proper 6 de març de 15:00h a 19:00h tindrem al centre una unitat mòbil per realitzar extraccions a voluntaris, si esteu interessats en col·laborar amb el nostre projecte us deixem l’enllaç per tal de poder registrar-vos:

donarsang.gencat.cat/ca/donacio-plasma/

           

 

PORTES OBERTES 2024

Benvolgudes famílies,
Les portes obertes d’aquest any les realitzarem el DIMARTS 27 DE FEBRER. Us estarem esperant amb ganes de compartir amb vosaltres el projecte de la nostra escola.
Farem tres jornades durant aquest dia, així us podreu apuntar a aquella que millor us convingui. L’horari d’aquestes… Llegeix més»

Programa FAIG

A finals del curs 23-24 la nostra escola va ser seleccionada per participar en el programa experimental FAIG (Fent per Aprendre, Imaginant Globalment).
Impulsat per la Direcció General d’Innovació, Digitalització, Currículum i Llengües i el Centre de Recursos Pedagògics Específics de Suport a la Innovació i a la Recerca Educativa (CESIRE).

Aquest programa ens ofereix un acompanyament intensiu als centres participants, amb el propòsit d’impulsar canvis pedagògics profunds i fonamentats en la recerca, envers la creació de nous entorns d’aprenentatge amb sentit que situïn l’alumnat com a protagonista actiu i compromès. També ens oferirà formació per dur a terme projectes que integrin l’aula “maker” amb diferents eines per fer prototips, si cal: impressora 3D, Plòter de tall làser entre d’altres.

Programa SENSEI

L’escola forma part des d’aquest curs del programa de residència inicial SENSEI. Aquest consisteix a oferir acompanyament i suport al professorat que acaba de començar en la professió docent. Aquests docents estan acompanyats per una mentora del centre. Tant novells com mentores realitzen diferents programes de formació, seminaris i pràctiques. Estem molt contentes de formar part d’aquest projecte d’innovació i totes les possibilitats que ofereix als alumnes i la comunitat educativa en general.

EDUCACIÓ ESPECIAL A LA CANALETA

A l’escola La Canaleta considerem l’educació inclusiva com el procés pel qual s’ofereix a tots els alumnes, sense distinció, l’oportunitat per ser un membre més de la classe i per aprendre dels seus companys i conjuntament amb ells.

Per aconseguir l’equitat i la igualtat en l’aprenentatge, els alumnes son atesos amb les mesures i suports que requereixin. Quan parlem de mesures ens referim a accions i actuacions i quan parlem de suports fem referència a recursos personals, metodològics i materials.

Entenem que el centre s’ha d’organitzar les mesures i els suports per donar resposta a les necessitats educatives de cadascun dels alumnes (organitzatives, metodològiques, curriculars…) que permeten reduir i/o suprimir les barreres a l’aprenentatge i la participació.

El nostre centre avança i treballa en el model d’escola per a tothom, comptant sempre amb la implicació i compromís per part de tots els agents del centre (alumnes, equip docent, equip no docent i famílies) .

Els recursos personals del centre per atendre les necessitats educatives específiques de suport dels alumnes són:

  • Els mestres tutors
  • Els mestres especialistes (anglès, música, educació física…)
  • Els mestre especialista en educació especial (3 mestres i mitja per tota l’escola).
  • L’educadora educació especial
  • Perfils específics estructurals d’atenció a la diversitat (almenys un per cada comunitat).
  • La tècnica d´educació infantil (TEI)
  • Les vetlladores

Les modalitats d’intervenció dels especialistes en educació especial prioritàriament son:

  • Suport als mestres a l’aula ordinària (tutors i especialistes) fent atenció individual o en grup reduït (de màxim 3 alumnes) per tal de poder adaptar els continguts i presentar-los de manera entenedora per a l’alumnat. Entenem que estar dins de l’aula enriqueix la transmissió de coneixements tant curriculars com personals i genera sinergies molt positives per tot l’alumnat.
  • Treball en grups reduïts en aules específiques: oferim espais de treball orientats al reforç de llengua i les matemàtiques (innovamat) de manera que podem fer incidència en aquells aspectes que cada alumne en concret necessita.
  • Grup de treball de les habilitats socials i comunicatives agrupant per edats i necessitats detectades.
  • Sessions d’atenció individualitzada(per treballar aspectes molt concrets i limitats en el temps).
  • Acompanyament als espais d’aprenentage: (3 mestres aula)

Engeguem l’hort amb l’ajuda de la comunitat!

El diumenge 17 de desembre, aprofitant les activitats de la Marató que els nens i nenes de 6è havien preparat, els alumnes d’I3, representant a tota la comunitat de petits de l’escola va fer una crida a les famílies per començar a desbrossar l’hort i preparar-lo per plantar. Vam fer moltíssima feina! La col·laboració de totes les famílies va ser essencial per dur a terme un dels productes finals de la situació d’aprenentatge que fa I3 amb l’hort. Moltes gràcies!