PROJECTE D’AULA DE L’EDAT MITJANA I VISITA A MONTBLANC-6è

Aquest primer trimestre, els alumnes de 6è hem estat treballant un projecte d’aula molt especial sobre l’Edat Mitjana. A través d’aquest projecte hem après com vivien les persones d’aquella època, com s’organitzava la societat, quins eren els oficis més comuns i com era la vida als castells i a les viles emmurallades.

Per començar, vam investigar sobre els diferents estaments socials: la noblesa, el clergat i els pagesos. També vam descobrir com funcionaven els castells medievals, què menjaven, com vestien i quins costums tenien. A més, vam aprendre sobre els cavallers, les dames i les justes, i vam fer tallers d’escuts, banderins i mapes per entendre millor aquella època.

Com a part pràctica del projecte, vam fer una visita a Montblanc, una vila medieval molt ben conservada de la Conca de Barberà. Allà vam poder passejar per les muralles, visitar les torres i els carrers estrets, i imaginar-nos com devia ser la vida fa segles. També vam fer una visita guiada on ens van explicar llegendes, com la famosa Llegenda de Sant Jordi i el drac, que segons diuen va passar just a Montblanc!

Durant la sortida, vam poder veure les portes d’entrada de la muralla, l’església de Santa Maria la Major i el pont vell sobre el riu Francolí. Ens va sorprendre com encara es conserva tant patrimoni d’aquella època i com la vila manté l’encant medieval.

Part de la sortida va ser subvencionada amb fons PMOE-PROA+, fet que va suposar un estalvi per a les famílies.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>