LA CASTANYADA AL JACINT VERDAGUER

Divendres 28 d’octubre, a la tarda,  van celebra la castanyada a la pista de l’escola. La Castanyada és una festa popular de Catalunya, és com una celebració o festa de la tardor. Consisteix en un àpat en què es mengen castanyes, panellets, moniatos i fruita confitada. Pels volts d’aquesta celebració, les castanyeres venen al carrer castanyes torrades i calentes, i generalment embolicades en paper de diari (paperina). Nosaltres a l’escola mengem mandarines i castanyes torrades que ens les fa la Marga, que és la nostra cuinera.

Totes les famílies estan convidades a venir a celebrar aquesta festa amb nosaltres. Per les famílies noves és un moment molt emocionant perquè veuran per primer cop  al seus fills participar en aquesta festa, i després d’acabar els balls  menjaran mandarines i castanyes amb ells.

La festa va ser presentada per la Irene i la Carla, alumnes de 6è; Elles van ser les encarregades de donar pas al pregó i els balls. El pregó va ser recitat per alumnes de 4t.

Aquest any, com a novetat, els nens de 5è i 6è van ballar un nou ball de bastons que s’anomena “La Boja”, és una  dansa  popular de Catalunya, gràcies a Paco López va arribar a Castelldefels. La resta de cursos van ballar diferents danses típiques de la castanyada.

Helena Cruz i Carla