Programa contra el bullying

Benvolgudes famílies!

Avui comencem la formació que ens permetrà implementar el Programa contra el bullying de la Fundació Barça.

Ahir dijous, dia 10 de novembre, vam assistir a l’acte inaugural del Programa contra el bullying de la Fundació Barça, a càrrec del Dr. Juan Calmaestra. Doctor en Psicologia i educació de la Universitat de Còrdova.

Ens ha donat informació sobre el bullying i el ciberbullying i com desenvoluparem el programa a partir del segon trimestre.

La formació que es realitza al claustre és en format online i el programa té per objectiu la prevenció del bullying on l’esport és l’eix transversal, posant el focus en la bona convivència. La seva eficàcia ha estat contrastada científicament en una prova pilot de dos anys amb 26 escoles seguint la metodologia del grup de recerca LAECOVI.

A partir de la formació que rebrem, al segon trimestre s’implementaran 8 sessions per cada classe de primària, repartides de la següent manera:

• 4 sessions de Tutoria (una de seguretat online i ciberbullying)
  • 3 sessions per Educació Física
  • 1 sessió didàctica de clausura per Artístic

L’enfocament del programa té l’esport com a eina de prevenció de bullying per aportar un escenari per a la detecció precoç i com a facilitador per incidir en factors de prevenció. Des de l’escola volem fomentar la presa de consciència de l’alumnat sobre la relació entre les seves emocions, accions i valors a fi d’afavorir una bona convivència.