Hem celebrat el Dia Europeu de les Llengües

El dimarts 26 de setembre va ser el Dia Europeu de les Llengües i ho vam voler celebrar durant tota la setmana fent activitats molt diverses per promoure la diversitat cultural i lingüística i animar als nostres alumnes a aprendre altres llengües.

A cicle superior van aprendre a dir “gràcies” i “de res” en totes les llengües dels nens i nenes de la classe i  un cop apreses les van posar en pràctica agraint-se els uns als altres totes aquelles accions que els han fet sentir bé els últim dies. L’activitat no acaba aquí. En la propera hora tenen pensat buscar per Internet com podem dir “T’estimo” en totes les llengües de l’escola.

A cicle mitjà han fet un debat per saber quines llengües coneixen a Espanya i al món, i quants idiomes parlen. També han reflexionat sobre quines paraules tenim a la nostra llengua que siguin d’altres idiomes, el que ens aporten i si ens ajuda saber idiomes. Tenen pensat acabar inventant una frase senzilla i buscar la manera de traduir-la a un altre idioma.

A cicle inicial també han fet un petit debat i han dit i après paraules en altres llengües. A la PDI han situat la ciutat on vivim, Castelldefels, localitzant també Europa, així com la resta de continents i països del quals provenen els nostres companys, com Xina, Marroc o Síria.Ha estat molt interessant!!!

Paral·lelament s’ha organitzat una “Scrabble Competition”. Tothom hi ha pogut participar completant un Scrabble (a la paret) amb paraules en qualsevol llengua. El resultat ha estat molt maco! En breu sabrem els guanyadors!