Dia Europeu de les llengües

Aquest dijous 23 de setembre ha sigut el Dia Europeu de les Llengües i ho hem celebrat realitzant diferents activitats per promoure la diversitat cultural i lingüística i animar a l’alumnat a aprendre paraules i/o frases d’altres llengües diferents a la seva llengua materna.

A cicle superior han estat esbrinant el significat de diferents frases relacionades amb el medi ambient, ja que ha coincidit que també és la setmana de la Terra. L’activitat consisteix en desxifrar diferents frases que estaven escrites en diverses llengües d’arreu del món i analitzar una mica on es parlen.

A cicle mitjà han parlat de les diferents llengües que es parlen a casa i han treballat la cultura mitjançant cançons que, posteriorment, escoltaran i traduiran el significat. L’activitat consisteix en escoltar i treballar cançons populars de diferents països i parlar del que significa.

A cicle inicial han fet una xerrada de què són les llengües maternes i quines utilitzen els alumnes i les alumnes a casa. Posteriorment han fet una llista dels diferents idiomes materns que hi ha en cada classe i han apuntat algunes paraules.

Paral·lelament s’ha organitzat una “Scrabble Competition” on tothom hi pot participar amb qualsevol llengua materna, és a dir, hem barrejat diferents paraules de diferents idiomes en un mateix joc, la setmana vinent es farà un recompte i direm les paraules guanyadores.