Cinquena experiència Erasmus: visitem Finland

Del 4 al 8 de febrer tres mestres de l’escola: la Beatriz, la Ma Jesús i l’Anna, han visitat Finland.

Van iniciar el seu viatge fent una parada a Rovaniemi per visitar el Pare Noel i així lliurar-li les cartes d’agraïment i desitjos que li havien escrit els nostres alumnes. Tot seguit van conèixer l’escola Huutjärven a Pyhtää, un poble a 165 km de Helsinki.

Aquesta escola és molt diferent a la nostra, tenen alumnes de 6 als 16 anys i fan assignatures molt diverses, des de cuina, tecnologia, costura i aprenentatge de feines de casa a d’altres més familiars per nosaltres com mates, ciències i llengües: anglès, suec i la seva pròpia llengua, finès.

Vam acompanyar-los en algunes d’aquestes activitats: música, cuina, anglès, història finesa i educació física (tirar-se amb trineu:)) Aquí en teniu les proves!

A més a més els alumnes finesos han tingut la oportunitat de rebre una classe en la nostra llengua i s’ho han passat pipa ( tant mestres com alumnes!)

Com ja sabeu amb aquest projecte Erasmus aprenem a resoldre situacions de la vida quotidiana mitjançant la programació i la robòtica. Aquesta vegada han viatjat fins allà per presentar la solució feta pels nens/es de I5 i 6è de l’última situació plantejada pels alumnes de la nostra escola (un/a alumne/a arriba nou a l’escola, com li ensenyem el centre i la manera que tenim de treballar?) Els alumnes de Finlàndia van triar el país guanyador: Islàndia! També van proposar el nou repte: com afavorir l’activitat física?

Estigueu molt atents i participeu al màxim perquè això s’acaba… l’última trobada serà a la nostra escola al mes de maig!