El dilluns 30 de novembre ens va visitar la Policia Local de Sant Boi. Va venir a fer-nos una xerrada sobre la mobilitat segura. A més a més, l’agent ens va proposar una activitat sobre els perills de la mobilitat segura.
La xerrada consistia de com anar de forma segura per la vorera i la calçada. El Xavi ens va explicar els tres rols que podem tenir: el de vianant, el de conductor i el de passatger. També vam parlar sobre els patinets elèctrics i les bicicletes. Nosaltres no podem fer servir el patinet, no tenim encara els 16 anys i no podem anar sols per la calçada. Només podem anar una persona al patinet. Quan anem per la vorera amb patinet (no elèctric) o en bicicleta hem de respectar els vianants, ells tenen preferència. I quan anem pel pas de vianants, no podem anar conduint, hem de baixar i fer-ho caminant.
La segona part de la visita, vam fer uns exemples pràctics amb unes mini llibretes que tenien vinyetes amb situacions de perill. Ens vam posar en grups, vam buscar els perills de les situacions i després, de quina manera ho podíem fer més segur.
La sessió ens va agradar molt, i el Xavi, l’agent que va venir, ho va fer molt bé. És molt graciós i ens va fer participar a tots. Al gener tornarà a venir, l’esperem amb els braços oberts.
La classe de 5è







