REFLEXIONS EN CENTRE. CONSTRUÏM EN XARXA

Des del curs passat la nostra escola forma part del programa d’innovació Laboratori de Transformació Educativa, també anomenat PACTE. Un dels objectius d’aquest programa és fer xarxa amb tots els centres que formen part del mateix per tal de poder enriquir-nos mútuament tot compartint reflexions i experiències. 

 

El passat 21 de setembre es va realitzar la Jornada de benvinguda del Laboratori de Transformació Educativa d’enguany, en el que ens demanaven unes primeres reflexions per part de tot el claustre i que han de servir com a punt de partida per a la transformació. Aquestes reflexions seran compartides amb tots els centres que formen part del Laboratori de Transformació Educativa. 

 

Per cicles, vam destinar una sessió a debatre i a reflexionar sobre les preguntes plantejades des del Laboratori i de les quals exposem el buidatge que vam fer:

 

Com podem millorar el lideratge pedagògic al centre?

  • Creant espais de debat i reflexió pedagògica on tothom pugui aportar idees i propostes i fer autocrítica i crítiques constructives en un bon clima de treball.
  • Des d’un lideratge distribuït on s’empoderi l’equip docent a través dels cicles, coordinacions i grups impulsors on es consensuin els acords i es vetlli per a que es duguin a terme.

 

Com estem col.laborant i aprenent junts en una nova cultura docent?

  • Fent formació en centre per poder partir dels mateixos significats i així anar construint i consolidant una línia d’escola.
  • Compartint en claustre les formacions que es van realitzant en els diferents programes d’innovació i que alhora serveixi com a punt de debat per a la possible presa de decisions.
  • Realitzant observacions entre iguals (entre l’equip docent) per compartir i aprendre amb l’ús de diferents pràctiques educatives i col·laborant en l’elaboració de nou material didàctic.

 

Com fem de l’escola una organització que aprèn i una unitat de recerca?

  • Estant oberts a la comunitat educativa en general i recollir les percepcions, idees, inquietuds, propostes… utilitzant diferents eines d’indagació.
  • Col·laborant amb altres entitats (Projecte rius, Projecte boscos,…).
  • Visitant altres escoles per conèixer diferents metodologies de treball i organització.

 

Què hem de fer que no fem i què hem de deixar de fer?

  • Fent més partícips a les famílies en la vida del centre.
  • Potenciant més el treball cooperatiu i col·laboratiu entre l’equip docent i l’alumnat.
  • Planificant molt bé els canvis que volem implementar per tal que sigui un canvi sostenible.

A P3 ENS FEM GRANS !!

A l’escola celebrem els aniversaris d’una manera especial.
Decorem la corona de nostre company/a i fem una petita festa, ens encanta ballar i cantar.
ENS HO PASSEM MOLT BÉ!!!!

P3 COMENÇA L’AVENTURA

Durant aquestes setmanes els nens i nenes de P3 ens hem estat adaptant a l’escola, als espais, a les mestres i companys..
Per nosaltres tot és nou i per això anem voltant per l’escola per conèixer-la. Mica a  mica ens estem fent nostres cada raconet del… Llegeix més»

MISTERIS A P-4!

AVUI, ELS NENS I NENES DE P-4 HEM TROBAT UNA CAIXA GEGANT AL PATI, A DINS DEL TIPI INDI…
HEM PREGUNTAT SI LA PODIEM OBRIR. PORTAVA UNA ETIQUETA AMB UN RUC I L’ADREÇA DE L’ESCOLA..
A DINS HEM TROBAT UNA PLANTA DE PAPIR DE VERITAT. TAMBÉ UNA… Llegeix més»

L’HORA DEL CONTE A P-4

A P-4 ENS HO PASSEM MOLT BÉ ESCOLTANT CONTES!… ENS AGRADEN MOLT!
HEM EXPLICAT “L’ANEGUET LLEIG”…, I DESPRÉS, EN PEPO, EL RATOLÍ DE LA BIBLIOTECA DE CLASSE, ENS HA PORTAT LA HISTÒRIA DE “L’ ANEGUET PRESUMIT”…CARAM, AQUEST ANEGUET NO ERA ANEGUET, NI ERA CIGNE…ERA UN …..!… Llegeix més»

A 6è treballem amb els nostres portàtils

Aquest curs els nens i nenes de 6è hem començat a treballar amb els portàtils que ens ha cedit el Departament d’Educació. Cada un tenim el nostre propi, amb el que accedim mitjançant un usuari i contrasenya. Tenim molt clar que és una eina de treball que fem servir a diari, tant a casa com a l’escola, que utilitzem de manera paralel·la amb altres eines com ara els llibres i les llibretes, els fulls de paper i els dossiers, els llibres de text….

Estem aprenent altres maneres de treballar: a través del Classroom, del Drive i d’altres plataformes educatives. D’aquesta manera també podem fer treballs en grup a distància o treballar individualment o en parelles quan convé. Ens va molt bé, per exemple, poder veure un reportatge tantes vegades com necessitem per poder respondre en un full les preguntes sobre el que hem entès en el vídeo.

 

EL NOM DE LA CLASSE

ELS NENS I NENES DE P-4 BUSCÀVEM UN NOM PER A LA NOSTRA CLASSE…
ENS HAVÍEN DIT QUE HAVIA DE SER D’ALGUN MONUMENT FAMÓS…AIXÍ QUE VAM BUSCAR ALS LLIBRES I A LA PISSARRA DIGITAL DIFERENTS MONUMENTS.
VAM VOTAR PER ESCOLLIR ENTRE ELS TRES QUE MÉS ENS HAVIEN… Llegeix més»