Un Sant Jordi diferent

Aquesta és la Setmana de Sant Jordi, i el dia 23 d’abril la diada del Llibre i de la Rosa.

La situació tan trista i complicada que estem vivint farà que enguany no puguem celebrar a l’escola aquesta festa tan important de cultura i tradició, per això hem pensant anar deixant-vos, música, propostes literàries i lúdiques i vídeos que pugueu gaudir aquests dies relacionats amb la tradició catalana, l’art i la literatura, per mantenir-nos units en allò que ens agermana en el cor, encara que siguem lluny físicament.

Tanquem un moment els ulls. Recordem-nos els uns als altres: mestres, personal no docent del centre, administrativa, conserges, monitors i cuinera, senyores de la neteja, alumnes, companys i companyes, famílies, AMPA, Alcalde i Regidors i Regidores…Tots som al pati de l’escola un matí lluminós de sol. Som envoltats de les  rialles i les cares d’il·lusió dels infants… És abril i neixen les fulles dels arbres i les primeres flors; potser fa un suau vent que ens despentina. Somiem que hi som tots allà, al pati de l’escola, asseguts escoltant lectures dedicades a diferents autors, veient la fantàstica exposició i els punts de llibre que hem preparat cada classe amb tota l’estima i l’esforç. Recordem el perfum de les roses, i l’olor de les pàgines obertes d’un llibre nou que ens han regalat i ens convida a una nova aventura. Recordem els ulls ben oberts dels petits, pels que tot és una sorpresa, l’alegria de compartir dels mitjans, el somriure orgullós dels grans que han ajudat a preparar la festa per tots els companys i companyes. Compartim l’alegria de rebre el reconeixement públic a l’esforç d’escriure un text original, en un teatre de veritat, en el nostre TAP …Recordem l’antiga llegenda del drac i la princesa…Encara teniu els ulls tancats?

Escolteu doncs: tot això passarà!!!

Imaginem que aquest any, tots som Sant Jordi, i tinguem clar que entre tots i totes, ben segur que acabarem amb el drac !

Afirmem que tornarà altre abril més dolç i amable en el que celebrarem amb crits alegres i abraçades i petons, tots plegats que, una vegada, Sant Jordi va matar al drac i el poble sencer es va alliberar de la por i del foc i del verí dels seus queixals corcats i putrefactes… Celebrarem un dia, molt aviat que el drac, ja serà només, un mal record. I sortirem a festejar-ho per parcs, places i carrers.

Cuideu-vos molt! Ens veurem aviat!

Mercè Asensio

Directora Escola El Turó