SANT JORDI

Cada Sant Jordi, l’ escola celebra la diada cultural i de l’ amor per excel•lència a Catalunya, amb diferents activitats.
Durant aquesta setmana de Sant Jordi, les aules s’ han omplert de pares i mares que han explicat contes.

S’ han organitzat tallers intercicles per parelles, on alumnes grans i petits han compartit lectures.

Hem editat la revista literària d’abril Turó Express.

Hem celebrat uns Jocs Florals a la manera antiga de la Tolosa de Llanguedoc, en reconeixement de la llengua i la cultura catalanes i tot seguint el fil conductor del còmic, en homenatge als 25 anys de la primera edició de Tintín en català i a Hergé, l’ autor.

També hem fet una exposició amb treball literari i plàstic relacionada amb l’ univers de Tintín que us recomanem que visiteu.

I hem inaugurat la nova biblioteca de primària amb el naixement d’ un personatge singular, la seva mascota “Bibliotón”.
Per cloure la tarda de Sant Jordi, i dins del projecte “Escoles al Carrer”, que aplega tots els centres educatius del municipi, la bressol i les dues escoles de primària hem participat, acompanyats d’un drac i una dragona enamorats en un espectacle d’ animació interactiu a la plaça del parc infantil del poble de Bigues. Qui ha volgut, ha pogut gaudir després amb la seva família de l’ estesa de jocs gegants i les paradetes organitzades per diferents entitats i per l’ Ajuntament de Bigues i Riells, i assistir al centre cívic al lliurament dels premis de recerca de 2n de batxillerat de l’ IES.
Tot plegat, una setmana i una diada de Sant Jordi complerta per la qual felicitem i ens felicitem tota la comunitat educativa cadascú en l’ àmbit des del qual ha participat. Felicitem-nos tots i totes, grans i petits, per haver-nos fet un regal de valors i cultura. Els petits pel seu esforç i mostra de talent i els gran per tot allò que els hem tramés.
Aquest sí que és un regal de luxe, que no es trenca, no es perd i no caduca.
Fins el proper Sant Jordi!