Carnestoltes Lliçà de Vall 2019

Felicitem a l’AMPA de la nostra escola per el premi obtingut al Carnestoltes de Lliçà de Vall.

Els Contes de les 1001 nits dels Vinyals

Després de molts mesos de preparatius ens reunim, la tarda del dissabte 9 de març a les 16,30h, les famílies dels Vinyals. Formem un grup de 150 persones. La sortida es fa al pàrquing de l’escola.

Estem dividits en grups: Tuaregs, Alís, ballarines de diferents colors, ovelles, estrelles platejades, palmeres, el Sultà i la Guàrdia Reial. I no podia faltar el geni de la llàntia.

Encapçala la comitiva la carrossa convertida en el Palau Reial, on balla la princesa

Sherezade. Una donzella asseguda damunt la catifa voladora l’acompanya. Al darrera, una carrossa més petita amb la llàntia meravellosa i una llitera decorada amb precioses teles que transporta un grup de ballarines i Alís.

Arribem a la plaça la vila a ritme de les cançons de Fuego i Kiss and make up. La rua és llarga i els colors i la música alegren la tarda.

Els nervis a flor de pell…comença la nostra actuació!

Dedicada al poble de Síria, un bombardeig i la foscor envaeixen la vila… La música de “Lawrence d’Aràbia” ens transporta a temps antics. Sherezade balla i, com si d’un conte es tractés, veiem els Tuaregs descansar en la pau d’un oasi ple de palmeres sota una nit estrellada. Un ramat d’ovelles i uns petits genets es passegen al voltant. Les ballarines dansen i els encantadors de serps mostren la seva destresa. I, per fi, arriba el geni de la llàntia meravellosa que ens concedirà un desig anhelat, la fi de totes les guerres.

Apareix el Sultà seguit de la Guàrdia Reial. Tot s’esvaeix per donar pas a una música alegre i viva. I believe in love tanca l’actuació amb un munt de ballarines de colors fent un ball encisador, unint-se finalment la resta de participants en un ball coordinat.

Ens acomiadem amb un gran somriure. Enguany tenim una il·lusió afegida, ajudar al poble de Síria. L’organització i l’AMPA havien decidit, que si rebíem algun premi, el donaríem a la ONG DANDELION, que destina els seus recursos a ajudar a refugiats siris.

I finalment ho hem aconseguit, hem estat guanyadors, per cinquè any consecutiu, del premi MILLOR COMPARSA valorat en 400 euros. Ens acompanyen dos membres de la ONG, a qui fem entrega del nostre premi. En acabar, l’Ajuntament ens fa saber que els ha emocionat molt el nostre gest i per aquest motiu han decidit de forma excepcional, atorgar-nos 400 euros més per l’AMPA de l’escola. L’actuació ha agradat molt i ens demanen que tornem a representar-la per Festa Major, una nova oportunitat per poder lluir el nostre espectacle davant de tot el poble.

Ha estat, sens dubte, un Carnaval inoblidable…

Si voleu seguir el projecte de la ONG us deixem l’enllaç: www.dandelion.ong