Els insectes pol·linitzadors

Hola famílies!

Avui hem rebut a l’escola una bonica visita: l’Helena. Ens ha ofert un taller per saber-ne més sobre els insectes pol·linitzadors. En una maleta pedagògica preparada per l’ocasió, ens resol dubtes i ens explica com es fa la pol·linització, com n’és d’important per tal que hi hagi llavors i conseqüentment fruits i també podem veure diferents espècies d’abelles i jugar amb elles. En petits grups, n’ inventem noves espècies. Com a bons científics i investigadores, en pensem el nom científic, l’hàbitat, curiositats i tamany.

Amb l’alumnat d’Infantil i Cicle Inicial, repassem la pol·linització a través d’un joc. Som abelles i agafem el pol·len (pintura) que portem a les plantes. Els i les nenes de Cicle Mitjà i Superior, parlem de les espècies de papallones en perill d’extinció i com n’és d’important fer estudis d’observació per saber quines espècies estan en perill d’extinció i pensar mesures per protegir-les.

A més, l’Helena ens respon a tota mena de dubtes molt interessants, com…

  • Quina diferència hi ha entre una abella i una vespa?
  • Per quin motiu les abelles moren i les vespes no?
  • Com es decideix quina serà l’abella reina?
  • Les abelles sempre tornen al seu niu o en construeixen un de nou?

Si en voleu saber més curiositats sobre els insectes pol·linitzadors, us compartim aquest vídeo dels germans Kratt, per veure en familia:

Aquesta maleta i taller s’han realitzat gràcies a una subvenció FEADER (Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural) del Parc Natural de l’Alt Pirineu i la Generalitat de Catalunya, i la Unió Europea. Gràcies també a la col·laboració de l’equip del CBMS del Museu de Ciències Naturals de Granollers.

Moltes gràcies, Helena!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>