SORTIDA FOLCARÀ i FORMATGERIA MUUU BEEE, 3r

Dimecres 5 de maig, els alumnes de 3r vam anar a visitar la granja de la Folcarà. Allà vam poder veure com és el dia dia de la vaca frisona: com i què menja, com dorm, com es distribueixen per menjar, dormir, les que es munyen, les que no…. Vam veure la sala de munyir i també els vedells. Després d’esmorzar i provar la llet, amb el bus vam seguir la Gemma que transportava la llet cap a la formatgeria Muu Bee, a Ripoll. Allà vam veure com  buidaven la llet i com s’elaboren els formatges. Tot va ser molt interessant. Clica a la imatge per veure més fotos de la sortida.

Colònies a Can Mateu (Vilanova de Sau)

Colònies de 5è a Can Mateu (Vilanova de Sau)

Les nenes i els nens de 5è hem anat de colònies a Can Mateu, a Vilanova de Sau. Han estat unes colònies molt divertides i interessants que ens han servit per aprofundir el nostre projecte de curs: El Ter.

Hem visitat també el Museu Industrial del Ter a Manlleu on hem pogut veure com s’aprofita l’aigua del riu com a font d’energia per moure totes les màquines de la fàbrica de fils a través de la turbina. Hem vist les diferents màquines que transformaven el cotó en fil i, finalment, hem fet el taller de “filem i teixim”.

A la casa de colònies de Can Mateu, molt a prop del pantà de Sau, una vegada instal·lats, vam fer les Olimpíades del pagès, unes proves esportives molt divertides i també tir amb arc.

Després de sopar vam fer el joc de nit  dels contrabandistes i, abans d’anar a dormir, vàrem representar les actuacions que havíem preparat.

L’endemà al matí vàrem visitar la presa de Sau passant pel nou Sant Romà de Sau, ja que el poble originari va quedar inundat pel pantà. Des del mirador vam contemplar la impressionant cinglera i tot seguit vam baixar els 474 escalons fins a la presa. I, és clar, els vàrem haver de tornar a pujar. Des de la casa de colònies fins a la presa vam fer una bona caminada mentre anàvem identificant diferents tipus de vegetació i rastres de diferents animals.

El temps ens ha acompanyat, ja que hem pogut fer totes les activitats previstes.

Han estat unes colònies que a part de la convivència ens han servit per aprendre molt sobre aquest riu tan nostre que és el Ter.

Visita a la depuradora

VISITA A LA DEPURADORA

Per tal de completar l’estudi de l’aigua, els nens i les nenes de la classe del Ter, el passat 19 d’abril vàrem anar a visitar la depuradora, després de fer un treball a l’aula sobre el consum de l’aigua.

A la visita a les instal.lacions vàrem poder veure tots els processos pels que passa l’aigua des que arriba a la depuradora fins tornar-la neta al riu.

Ha estat una interessant visita que ens ha servit per prendre consciència de no malgastar-la i fer-ne un bon ús.

SANT JORDI 2021

Aquest any hem ben celebrat la diada de San Jordi.

Al llarg de la setmana els nens i nenes varen preparar uns punts de llibre seguint les indicacions dels alumnes de l’escola Ramon Surinyach. Des d’aquesta escola ens varen proporcionar el material i la idea de com fer-lo. Cal treballar per una escola inclusiva, on valorar les diferències ens fa més rics i empàtics

Clicant a la imatge veureu més fotos dels punts de llibres:

El dia de Sant Jordi va ser ben assolellat i va permetre que poguéssim fer totes les activitats previstes:

Al matí, es va fer la fira del llibre recomanat, una bona xocolatada, cantada de cançons per part dels alumnes de cicle mitjà i superior i ballada d’una sardana.

Veureu imatges de la Fira i la xocolatada clicant sobre la foto:

A la tarda es van celebrar els XXX Jocs Florals. Des de l’ajuntament varen transmetre l’acte en directe, us deixem amb el vídeo que han penjat al seu facebook: vídeo

Clicant a la imatge veureu fotografies dels Jocs Florals

Aprofitem per felicitar a tots els nens i nenes que varen participar als Jocs Florals, així com els que varen quedar finalistes i guanyadors/es.

COLÒNIES Mas Suro 4t

El dimecres i dijous, 20 i 21 d’abril, vam anar de colònies al Mas Suro de Cartellà (Girona). Primer vam parar a esmorzar a Fontajau i tot seguit, vam arribar a la casa on ens vam instal·lar i conèixer l’entorn. Vam veure que hi havia molt espai exterior amb camp de futbol, volei, pista, bosc i zona d’animals. Vam fer les activitats de malabars i vam fer molts jocs a l’aire lliure. També vam tenir estona per fer jocs de taula mentre esperàvem per sortir a fer el joc de nit. Van ser dos dies que els vam gaudir molt tot jugant.

Fes clic a la imatge per veure més fotos

SORTIDA RECUPERACIÓ DE PASTURES

En el marc d’aquest projecte dut a terme gràcies a la col·laboració de l’Associació de Propietaris de Finques Rústiques de la Vall de Camprodon, els nens i nens de Cicle Superior, hem realitzat diferents activitats per conèixer com es recuperen les pastures i com s’aprofita la fusta extreta dels boscos.
La Teresa Monje i la Sussana Faúndez, van venir a l’escola a fer-nos la presentació i la introducció del projecte a través d’un vídeo, i el dilluns passat, dia 19 d’abril vàrem fer la visita a la xarxa de calor de Llanars. Una vegada a Llanars, ens van fer la visita a la caldera de biomassa i ens van passar una presentació i la projecció d’un vídeo.
Ha estat una sortida molt interessant a més hi vam anar a peu gaudint del bon temps i del fantàstic paisatge de les nostres valls.