EL GALL FER I LA PERDIU BLANCA

La biòloga Anna Planella, ex-alumna de la nostra escola, va venir a  fer una interessant xerrada: “Tots podem ajudar el gall fer” i una exposició sobre la perdiu blanca.

El gall fer és l’ocell més emblemàtic dels boscos de muntanya del Pirineu i Prepirineu, però actualment es troba en perill d’extinció. Les seves poblacions estan disminuint dràsticament a causa de diversos factors, entre els quals les molèsties causades per la presència humana. Tots podem ajudar en la seva conservació seguint un conjunt de bones pràctiques durant les activitats a la muntanya.

Les xerrades d’experts són imprescindibles a la nostra escola.

Gràcies Anna!

(fent clic a la imatge podeu veure més fotografies)

DIBUIXOS II _ HUMANS

Deixar constància de les nostres observacions a la natura, de les sortides a la muntanya i als boscos pot ser un bon recurs d’aprenentatge i un bon hàbit personal.

En l’exposició Dibuixos II, dins del projecte Humans, hem volgut reflexionar sobre aquest aspecte.

Observar l’animal que dóna nom a la classe , recordar les sortides a la muntanya, mirar-ne les fotografies, escriure i dibuixar,  ens ha fet reviure estones d’amistat, d’aire lliure, de diversió, d’esforç, de coneixement, d’ajuda i de cooperació.

Hem fixat la mirada en aquest espectacle natural però, sobretot, l’hem volgut fixar en nosaltres mateixos, en l’ésser humà: com ens hi movem en aquest espectacle de vides, formes, alçades i olors?

Som conscients de la repercussió que té la nostra manera de viure?   Hi ha una altra manera de viure més conscient, reflexiva i respectuosa amb el medi?

Volem caminar cap aquí. Cap a un món més sostenible i més just.

Hem  guardat tots aquests pensaments i és per això, que els hem posat a dintre d’aquestes capses de sabates. Una capsa sempre pot guardar allò que desitgem. Aquestes, ja ho veieu, guarden natura i compromís.

us animem a visitar l’exposició!

(clicant a la imatge veureu més fotografies)