Mindful movements sota un fòssil viu

Amb motiu del tema de l’any, la Prehistòria, les i els alumnes de Cicle Mitjà han sortit a conèixer un fòssil viu que tenim ben a prop: el Ginko Biloba de l’hort del Josep Rabascall.

Després dels nervis del teatre d’ahir, res millor que practicar els nostres moviments de Mindfulness al costat d’aquest exemplar tan bonic i investigar una mica sobre ell. El Ginko és un arbre considerat un fòssil viu perquè prové de la Xina de fa uns 270 milions d’anys, també és un símbol de pau i d’esperança, ja que va créixer just després de la bomba d’Hiroshima a un kilòmetre de distància d’on va impactar la bomba.

Hem tingut la gran sort d’agafar algunes llavors, observar-les, olorar-les (fan mala olor!) algunes les plantarem a l’assignatura de Medi, ja que després de l’èxit del nostre hort, plantar i tindre cura de les hortalisses i plantes aromàtiques és quelcom que coneixem bé i, altres, les portarem cap a casa per veure si serem afortunades i afortunats de tindre’n un de propi.

1. Josep rabascall

Gràcies per divulgar la història…el meu fòssil té més de 30 anys i és femella per això fa llavors. És una planta dioixa, té exemplars mascles i femelles en arbres diferents.Ja va ser una premonició del que serien moltes espècies… sexuades i que va propiciar la gran diversitat que aquest fet va suposar. La llàstima és, poder, que els Ginko ens sobreviuran, a la nostra espècie, que no sempre som un exemple de sostenibilitat.
    Estic orgullós de, com sempre, poder col.laborar amb l’escola i l’educació dels nens.
    Gràcies Irene