Ruta de l’Ol

A partir del conte de l'”Ol, el cargol, un misteri per resoldre” (escrit per Núria Ferré i il·lustrat per Eduardo Soria-León) els alumnes de 4t de l’Escola de Maspujols, amb la col·laboració del grup de la bona brossa, han elaborat la ruta de l’Ol.

Aquesta ruta es pot seguir de manera presencial pel poble gràcies als codis QR que es troben en els diferents indrets per on passa el cargol. Amb aquests codis pots escoltar la veu dels alumnes de 4t llegint el fragment del conte corresponent a aquell punt.

També es pot seguir la ruta de manera virtual a través de l’aplicació de georeferenciació del “Mobile History Map”. En aquesta aplicació, a més d’introduir les seves veus llegint el conte, els alumnes han fet fotografies de cada punt de la ruta amb les tauletes i les han penjat posteriorment a l’aplicació. A més, han traduït la informació corresponent a cada punt al castellà.

Aquest projecte ha estat presentat al concurs  “mSchools Student Awards – Mobile History Map 2020-2021”.

Aquí us ho expliquen els infants de 4t amb un  vídeo