Festa de la castanyada

Arriba la tardor i, amb ella, la primera festa del curs: la Castanyada.  Per celebrar-la, a l’escola hem realitzat tot una sèrie d’activitats relacionades amb aquesta festa tradicional.

Els alumnes de 1r i 2n curs han anat a comprar els ingredients per poder fer els panellets i els nens i nenes de 3r i 4t han mesurat amb la balança els grams corresponents de sucre i farina d’ametlla per cada classe. El dimecres 25 d’octubre els nens i nenes de P3 fins a 4t van fer els panellets, gaudint en l’elaboració de la massa i llepant-se’n els dits literalment. Gràcies a l’ajuda d’algunes famílies aquella mateixa tarda es van coure els panellets i, al dia següent, els alumnes els van embolicar curosament i se’ls van endur a casa.

El divendres 27 d’octubre ens van visitar dues castanyeres molt eixerides. Mentre ens explicaven un conte, els nens i nenes de 3r i 4t van fer paperines i els alumnes de 5è i 6è van torrar les castanyes per tota l’escola. A l’hora del pati, ens vam reunir tots a la pista i vam menjar les castanyes acabades de torrar.

Aquella mateixa tarda vam celebrar a la pista poliesportiva la festa de la Castanyada on vam poder gaudir de l’espectacle de la Marieta  Voltereta.  Els nens i nenes, mestres i famílies no vam parar de cantar, ballar, saltar…..

clica a sobre de la imatge per veure les fotos