Cada matí, des d’inici de curs intentem fer entrades tranquil·les a P3. Quan obrim les portes, s’escolten els primers “Bon dia” i altres salutacions, molts somriures i també alguns plors… però els nens/es van entrant a les classes al seu ritme per deixar les seves coses (jaqueta, motxilla, bata…) al seu lloc, i seguidament, trien a on volen anar a treballar i/o jugar dels racons proposats a l’aula. Aprofiten sinó, per a parlar/explicar diferents coses als seus companys/es o a les mestres.
Després d’una petita estona, quan ja estem tots/es, la porta de la classe s’obre perquè els infants també puguin circular lliurement i segons les necessitats i interessos, a altres espais/racons diferents de fora de l’aula. Aquests són: l’altra classe diferent a la seva (P-3A o P-3B), el vestíbul (joc simbòlic) i el passadís (racó de les safates de vida pràctica i/o racó del llenguatge matemàtic). D’aquesta manera els infants de les dos classes interaccionen entre ells.
Quan sona el pandero o els picarols…el temps s’ha esgotat i és hora de recollir perquè cada grup torni a la seva aula de referència i fer el moment de l’assemblea, desprès esmorzar…
Aquí teniu fotos i alguns vídeos a mode resum. Feu clic a la foto.