L’hort de l’escola

A l’octubre vam iniciar el projecte de l’hort del curs 2022-2023 amb moltes ganes i il•lusió. Per què el projecte de l’hort? Entenem que la connexió de l’alumnat amb la natura aporta múltiples beneficis com la millora de la nutrició, la reducció de l’estrès, l’augment de l’activitat física, afavorir les relacions socials i cooperatives, millorar la motivació, augmentar la confiança i l’autoestima i aprendre en un context real i rellevant.

Al llarg d’aquests mesos hem regat, remogut la terra, plantat, sembrat, trasplantat, observat, arrencat les males herbes, combatut les plagues de forma sostenible i netejat l’hort. En un context social on es dona importància a la rapidesa i la immediatesa cobren més sentit els valors que transmet aquest projecte en el que la paciència, la constància i la perseverança són cabdals pel bon desenvolupament de l’hort. Treballant cooperativament hem pogut fer créixer les plantes de l’hort: enciams, espinacs, raves, faves, tirabecs, bròcoli, bròquil, coliflor, col, alls, bledes, romaní , farigola i aloe vera. A continuació us mostrem un recull de fotografies que evidencien les tasques que ha realitzat l’alumnat de l’escola al llarg d’aquests 5 mesos.