El dia 4 de novembre, els nens i nenes de 5è i 6è de primària vam anar al Museu de les Matemàtiques a Can Mercader per gaudir d’un dia ple de descobertes i experiències pràctiques amb les matemàtiques.
L’alumnat de 5è va participar en una gincama matemàtica pel parc, on, en petits grups, havien de buscar elements del parc i respondre preguntes relacionades amb els números, les formes, els mapes i altres conceptes matemàtics. Aquesta activitat els va permetre observar com les matemàtiques formen part del nostre entorn de manera divertida i significativa.
Els nens i nenes de 6è van participar al taller de les cúpules de Leonardo, on van construir col·lectivament una o més cúpules d’uns 4 metres de diàmetre i 1 metre d’alçada aproximadament.
L’activitat començava amb una explicació sobre la col·locació dels bastons i, pas a pas, tots els participants anaven aixecant la cúpula. En només 10 minuts, ja es veia com creixia i es mantenia dreta gràcies a la col·laboració de tots.
Un cop construïda, els alumnes podien entrar dins de la cúpula i també, aixecar-la completament per veure la trama des de sota. És una experiència que mostra com el treball coordinat i la geometria poden crear estructures sorprenents, i també com un petit error pot fer caure tota la construcció.
Aquest tipus d’activitats ens permeten veure les matemàtiques com una disciplina divertida i creativa, molt propera al dia a dia dels infants, i contribueixen a despertar l’interès i la curiositat per aquesta matèria.


