CELEBREM I GAUDIM DE LA SETMANA DE SANT JORDI A CAN FABRA_ABRIL 2023

Aquest Sant Jordi la Bruixa Fabreta ens ha plantejat que: “Podríem aprofitar el debat que darrerament hi ha al voltant de la literatura infantil, més concretament a partir de les obres del Roald Dahl, per plantejar-nos alguns interrogants o neguits: p.ex. S’ha de censurar el vocabulari emprat a la seva obra? O, tal com es va fer a una biblioteca escolar l’any 2019, s’han de retirar els  llibres de la biblioteca escolar per considerar-los sexistes, xenòfobs o plens d´estereotips?…Pensem que és molt més enriquidor acompanyar les obres de Dahl, o de qualsevol altre autor d’una altra època no contemporània, d’una explicació i una contextualització que situï la seva obra o llibre en el moment històric i social en què es va escriure. D’aquesta manera i com a docents, la nostra funció serà ensenyar a llegir i ajudar a desenvolupar el sentit crític. I no només parlem de Roald Dahl, i si pensem en tots els contes populars i tradicionals? Què podem dir avui en dia de la Rinxols d’or, que es menja el que no és seu, trenca una cadira… Però… i si a més de trencar-nos el cap, transformem la biblioteca en l’escenari de la casa dels 3 ossos i fem gaudir la canalla d’aquest conte popular? Que comenci la transformació!!!

Aquest Sant Jordi ens ha donat l´oportunitat d´endinsar-nos en el conte de la Rínxols d´or i els Tres Ossos, on hem gaudit de valent tot plegats!.

Volem aprofitar per agrair la il.lusió, dedicació, compromís, esforç i implicació abans i durant aquesta setmana d´activitats, dinàmiques i goig compartit a la Comissió de Biblioteca de Mestres i Famílies, així com a la Comissió de Solidaritat, a la Comissió d´Avis i Àvies de l´AFA, a la participació dels infants i les famílies a la Mostra Creativa, entre d´altres… I sobretot, a la meravellosa col.laboració de la Carme Martínez i la Montse Pagès, com a dinamitzadores de les sessions amb tots els alumnes de la nostra escola, i alhora, dels infants de l´EBM La Filadora.

AQUÍ trobareu l´enllaç a les imatges i material multimèdia de totes les activitats d´aquesta intensa setmana de Sant Jordi: ambientació/decoració i mostra creativa, dinamitzacions, intercanvi de llibres i signatura d´autor… No us perdeu!

Bona Diada de Sant Jordi a tothom i recordeu: “Que la màgia dels llibres SEMPRE us acompanyi…”