8 de març-Dia de la Dona

Benvolgudes famílies de l’escola,

Com a comunitat educativa contribuïm a avançar en coeducació i equitat de gènere. És per això que enguany, pel 8 de març, dia de la Dona, hem preparat amb la col·laboració de la comissió de Coeducació, Igualtat i Diversitat de l’AFA un seguit de propostes per dur a terme amb l’alumnat.

Infantil van estar jugant amb unes certes joguines només els nens i amb unes altres només les nenes, després van escoltar el conte Valenta com  de la Dolors Aleu i van fer una rotllana per explicar cadascú la seva vivència.

1r, 2n i 3r se’l hi va proposar fer un dibuix a una dona especial de la seva vida o que admiressin. Se’ls va classificar per la seva alçada, la canalla més alta amb menys privilegis (material menys atractiu per realitzar el dibuix) i la canalla més baixa amb més privilegis (material més atractiu). Posteriorment, van reflexionar sobre l’activitat i les condicions proposades.

4t, 5è i 6è es van analitzar les dades estadístiques que us vam compartir prèviament, oferint informació sobre les desigualtats de gènere i la discriminació que encara és vigent en molts àmbits de la vida amb el posterior debat a l’aula que s’ha generat després d’aquest anàlisi.

Aquí us deixem un petit recull de fotos de les diferents activitats realitzades. Recordeu que la millora manera de saber com va anar l’activitat és  seure amb ells i elles i mirar les fotos.

L’equip de l’escola