5è: Projecte “La meva Mercè i altres contes”

Al llarg del primer trimestre, a les sessions de llengua catalana, l’alumnat de 5è ha participat en un projecte sobre el llibre de contes escrit per la Mercè Rodoreda “La noieta daurada i altres contes”. El projecte es basava en la tria de set dels contes del llibre (La truita, La darrera bruixa, Les fades, L’oreneta, La guardiola, El rodacamins i Les pomes trapasseres), explicar-los als infants de les dues classes, veure com els rebien, fer-ne una adaptació en petits grups i, finalment, triar una de les adaptacions per tal que en pogués sorgir un audioconte. En aquest projecte hi hem participat sis escoles de Catalunya i de totes les adaptacions realitzades se n’han fet audiocontes.

D’entre tots els contes creats per la classe del Futbol i la classe dels Diamants, em vam fusionar dos per tal de fer-ne un d’únic; així va néixer la història de les “Bruixes, fades i coixins”. El projecte de recerca “La meva Mercè i altres contes. Una mirada a la infantesa” de la Judith Barnés, ha estat locutat per l’actriu, titellaire i professora de teatre Marta Esmarats.

En aquest enllaç podeu veure tot el procés de realització d’aquest projecte.

Aquí podeu escoltar els 6 audiocontes creats per diferents escoles de Catalunya.