PADRINES I PADRINS DE LECTURA P5- 5è

Ja hem iniciat els padrins/es de lectura a l’escola. És una activitat que fomenta el gust per la lectura a més de la relació entre els alumnes de diferents cicles.

Al llarg del primer quadrimestre els alumnes de P5 seran fillols i filloles dels nens/es de 5è A i al segon quadrimestre podran gaudir amb els alumnes de 5è B.

Ja hem signat el contracte d’apadrinament lector i setmana rere setmana anem establint relacions i vincles a través de la lectura de contes i activitats de dinamització a la lectura.

Us deixem alguns punts forts de realitzar aquesta proposta:

– Es dóna un valor afegit a la lectura, perquè va acompanyada d’una relació personal,
– S’assegura la regularitat de llegir.
– S’educa en el respecte com a persones entre companyes i companys de diferents edats, tenint en compte les diferències pròpies de l’edat i les peculiaritats de cadascú
– S’accepta la diversitat. No tots els fillols i filloles ni tots els padrins i padrines són simpàtics, macos, afectuosos, …però ni l’un ni l’altre s’escullen i cal acceptar el que t’ha tocat.
– S’assumeix un compromís i una responsabilitat.
– Pels més grans, la feina es pren seriosament. Encara que vinguin enjogassats, saben ser responsables i els sembla que en part depèn d’ells/es el progrés del seu fillol o la seva fillola en la lectura.
D’altra banda,  se n’adonen que poden ajudar les criatures més petites tan bé o més que els altres.

Us deixem enllaç a unes fotografies perquè ens veieu padrins/es amb fillols/les junts!