Consell escolar

El consell escolar és l’òrgan de govern del centre educatiu, ja sigui de primària o secundària. Està  compost per representants del personal docent, del personal de l’administració i serveis, dels pares i mares, de l’associació de pares i mares, dels alumnes i un representant de l’ Ajuntament. Els representants surten elegits per votació.

Les seves funcions són, entre d’altres:

• Aprovar el pressupost del centre, fer-ne el seguiment i aprovar-ne la liquidació.
  • Aprovar el reglament de règim intern del centre.
  • Promoure la conservació i renovació de les instal·lacions i material escolar.
  • Analitzar i valorar el funcionament general del centre, l’evolució del rendiment escolar.
  • Elaborar un informe que s’inclou en la memòria anual.

Composició del Consell Escolar de Centre

El consell escolar d’un centre públic està  integrat per les següents persones membres:

a)  La directora, que el presideix: Sí­lvia Torres

b)  La cap d’estudis: Maribel Moreno

c)  Un o una representant de l’ ajuntament: regidor Héctor Mesa

d) Representants del professorat que s’elegeixen pel claustre; Ariadna Font, Carmen Almaraz , Alberto Rubio, Anna Cañete, .

e)  Els representants de pares, elegits respectivament per ells i entre ells:  i un representant de l’AFA

f) Una representant del personal d’ administració i serveis, elegit per i entre aquest personal: Joana Tres (conserge)

g) El secretari o secretària del centre assisteix amb veu i sense vot i exerceix la secretària del centre: Gemma Esquinas

h) El nombre de representants del professorat no pot ser inferior a un terç del total de persones membres del consell.

i) El nombre de representants de l’alumnat i pares i mares o tutors, en conjunt, no pot ser inferior a un terç del total de persones membres del consell. Una de les persones representants dels progenitors la designa l’associació de pares i mares més representativa del centre.

j) Cada centre determina la composició del consell escolar que queda recollida a les seves normes d’organització i funcionament, d’acord amb el que s’estableix en aquest article i la resta de legislació vigent.