DILLUNS 25 DE MAIG (6è)

Bon diaaa a tothom! Avui tenim la vídeotrucada a la tarda, a les17’30.

ACTIVITAT PER PRESENTAR DE TUTORIA:

Estimades i estimats, cada vegada us queda menys temps d’estada a l’escola i ens agradaria que féssiu un vídeo curtet, màxim d’un minut, per explicar-nos com ha sigut el vostre pas per l’escola. I d’aquesta manera repassem l’expressió oral.

Què podeu dir al vídeo?
– Com heu passat aquests anys a l’escola
– Algun record d’algun moment especial per vosaltres
– Algun missatge per els educadors que us han acompanyat durant aquests anys…

Recordeu que heu de penjar el vídeo als comentaris del blog o bé enviar-los a la Bego.

Termini de presentació: Aquest dissabte, dia 30 de maig.

ACTIVITAT PER PRESENTAR D’ANGLÈS:

Bon dia!

Avui ens posem literaris! La proposta a presentar consta de vàries parts.

1. D’una banda heu de llegir i entendre un poema que trobareu aquí In our attic, worksheet. Està escrit en passat. Alguns dels verbs són irregulars i d’altres no. Llegiu-lo amb calma i intenteu fer-vos una idea general sobre de què va el poema. Si hi ha alguna paraula que no enteneu, la podeu buscar al diccionari si creieu que us ajudarà a tenir-ne una millor comprensió.
  2. A la segona part de l’activitat, es demana que reescriviu el poema utilitzant vuit de les paraules que es proposen. Cal que intenteu respectar el ritme del poema original i que el producte final tingui un cert sentit. Per això és important que entengueu què vol dir cadascuna de les paraules a utilitzar. Un cop hagueu completat la fitxa, me l’heu d’enviar a trodri26@xtec.cat. Com que és una feina de resposta oberta no us sortirà una nota final, com a altres activitats que heu fet de Liveworksheets.
  3. Finalment, heu de memoritzar el poema, a ser possible, gravar-vos en vídeo recitant-lo i enviar-me’l a trodri26@xtec.cat, o compartir-lo directament al Padlet de sisè que, per cert, heu tingut molt abandonat: Confinement challenge, 6th grade

Per poder saber com pronunciar correctament les paraules del poema, i donar-vos una idea de l’entonació que li hauríeu de donar, us deixo aquest vídeo https://youtu.be/aBwL22y4MzM

No us estresseu si a priori sembla molta feina, teniu tota la setmana per preparar-la i enviar-la!

ACTIVITAT PER PRESENTAR DE MATES:

Primer de tot mireu que us he adjuntat les solucions dels deures del quadernet. Estic contenta que hi ha gent que ho ha intentat. Valoro molt l’esforç i no patiu que sembla que ens retrobarem i us ho podré explicar a l’aula.

Deixem, doncs les fraccions arreconades i anem a veure l’escala en un mapa. En algunes ocasions us he ensenyat mapes i sabeu que és obligatori que tinguin títol, escala i llegenda.

L’escala ens diu la proporció que hi ha entre els centímetres representats en un mapa o plànol i la realitat. Si ens diu que l’escala és 1:10 kms. Vol dir que cada centímetre de mapa equivalen a 10 kms de la realitat. LLegiu i feu l’activitat de les pàgines 150 i 151 del llibre.