El Montseny a l’Escola

“Som la classe de quart de l’escola Aqua Alba i aquest curs hem estudiat el Montseny i l’Aigua. Avui, dilluns 13 de juny hem fet una visita a la depuradora de Gualba. Nosaltres ens pensàvem que una depuradora era com un edifici rodó i gran, com un cilindre o una fàbrica. Però ens ha agradat perquè és més natural i amb moltes canyes. La depuradora de Gualba és una caseta on separen els sòlids amb uns filtres que van de més gran a més petit. D’aquí surt l’aigua que va a parar a les basses, on hi ha grava i el canyís. Les canyes s’alimenten dels nutrients que porta l’aigua i al final surt l’aigua neta, està depurada, però no potabilitzada. Aquesta aigua va a la riera un altre cop, i és pot usar per regar, però no per beure o per cuinar. Us donem uns consells per l’ús de l’aigua a casa: – Al vàter només podem tirar paper. No podem llençar tovalloletes, encara que posi biodegradable, ni bastons de les orelles o altres coses. – No tirar oli ni restes de menjar per la pica. – Hem de fer un ús responsable de l’aigua, per exemple: prement el botó petit de la cadena del vàter o tancar l’aixeta mentre ens rentem les dents o ens ensabonem la cara, dutxar-nos en comptes de banyar-nos o omplir les rentadores al màxim. Després tota la classe hem netejat la riera de Gualba des de la font del rellotge fins la font del pont. Hem estat contents de cuidar el medi ambient i ens ha agradat netejar-ho, però seria millor que sempre estigués net. Per això us demanem a tots els veïns que no embruteu la riera i llenceu les coses a la paperera i no a la riera o a terra. I si quan aneu al bosc o al riu trobeu una deixalla, recolliu-la i desprès llenceu-la a la paperera. També ens agradaria que un dia es fes una jornada verda on tots plegats poguéssim fer una neteja de la riera i els seus voltants.”

Article publicat al butlletí municipal de Gualba (juny 2016)