– SORTIDA AL “MUSEU DE L’AIGUA” DE L’ESCOLA ANTONI BERGÓS I L’ESCOLA LA CREU DEL BATLLE

Ens vam tornar a retrobar amb els amics i amigues de l’escola la Creu del Batlle per anar a visitar el Museu de l’Aigua, que custòdia i difon el patrimoni de l’aigua a Lleida, a partir de 4 espais diferents, concretament nosaltres vam anar conèixer el Campament de la Canadenca (antic recinte d’aquesta companyia hidroelèctrica) assistint al taller “L’aigua i els cinc sentits”, on vam experimentar amb:

L’oïda per endevinar diferents sons procedents de l’aigua (pluja, mar, riu, tempesta,…)

La vista, per observar la transformació de la coloració de l’aigua en contacte amb diferents elements.

També vam observar l’aigua bullint en una olla, contemplant el procés de transformació de líquid a gasos.

L’olfacte, olorant líquids amb diferents aromes.

El gust, tastant aigües barrejades amb altres elements (vinagre, sucre, …)

El tacte, tocant glaçons de gel i notant la sensació que ens provoca.

Vam trobar molt interessant l’exposició Aigües del món, un món d’aigües”, que mostra la col·lecció d’aigües envasades d’arreu del món aportades per persones viatgeres de Lleida, i que ens fa reflexionar sobre la importància de l’aigua per als éssers vius.

La col·lecció es va iniciar l’any 2004 amb ampolles curioses conservades per la singularitat de l’envàs o per les propietats de l’aigua que contenien.

La finalitat de l’exposició és mostrar la diversitat del planeta i conscienciar de les propietats, valor i disponibilitat de l’aigua.

Ja que el consum d’aigua envasada suposa uns costos ambientals molt alts: la sobreexplotació d’aqüífers, els costos de transport, la producció d’envasos a gran escala, el reciclatge o l’abocament de residus al medi ambient, etc. Cal prendre consciència dels nostres actes i el que suposen per l’entorn.

La xarxa pública garanteix aigua potable per a la població. L’aigua que arriba directament a les cases es pot consumir amb totes les garanties.

I finalment vam gaudir fent bombolles de sabó.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *