CONVOCATÒRIA D’ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR – CALENDARI

El Departament d’Ensenyament ha convocat eleccions per tal de renovar els representants als Consells Escolars dels Centres Docents públics de Catalunya. El procés electoral s’efectuarà per renovar la meitat dels membres de cadascun del sectors que formen els consells escolars.

Resultat d'imatges de CONSELL ESCOLAR

Què és un Consell Escolar?

El consell escolar del centre és l’òrgan col·legiat de participació de la comunitat escolar en el govern del centre. En el consell escolar hi ha representats tots els col·lectius que intervenen en la comunitat educativa: director o directora, professorat, alumnes, personal d’administració i serveis, etc.

Els membres del consell escolar són elegits per un període de quatre anys i es renoven per meitats cada dos anys.

Quina és la composició del Consell Escolar de la nostra escola:

• El director del centre, que n’és el president.
  • El cap d’estudis.
  • La secretària (amb veu però sense vot).
  • 1 representant de l’Ajuntament.
  • 5 mestres elegits pel Claustre.
  • 5 pares elegits entre ells, inclòs 1 pare/mare representant de l’AFA.
  • 1 representant del personal d’administració i serveis (PAS).

TOTAL = 15 membres del Consell Escolar del Centre.

Tots ells han de ser elegits per cadascun dels sectors corresponents (sector pares, sector mestres, sector serveis). Excepte:

• El director, el cap d’estudis i la secretària.
  • El representant de l’Ajuntament que el designa l’Alcalde.
  • El representant de l’AMPA que el designa la pròpia associació.

Qui té dret de vot?

Tots els pares, mares i els/les tutors/es legals, els fills i filles dels quals estiguin matriculats al centre en el moment de la convocatòria de les eleccions, podran elegir.

Quines funcions té el Consell Escolar?

• Aprovar el projecte educatiu i les modificacions corresponents per una majoria de tres cinquenes parts dels membres.
  • Aprovar la programació general anual del centre i avaluar-ne el desenvolupament i els resultats.
  • Aprovar les propostes d’acords de corresponsabilitat, convenis i altres acords de col·laboració del centre amb entitats o institucions.
  • Aprovar les normes d’organització i funcionament i les modificacions corresponents.
  • Aprovar la carta de compromís educatiu.
  • Aprovar el pressupost del centre i el rendiment de comptes.
  • Intervenir en el procediment d’admissió d’alumnes.
  • Participar en el procediment de selecció i en la proposta de cessament del director o directora.
  • Intervenir en la resolució dels conflictes i, si escau, revisar les sancions als alumnes.
  • Aprovar les directrius per a la programació d’activitats escolars complementàries i d’activitats extraescolars, i avaluar-ne el desenvolupament.
  • Participar en les anàlisis i les avaluacions del funcionament general del centre i conèixer l’evolució del rendiment escolar.
  • Aprovar els criteris de col·laboració amb altres centres i amb l’entorn.
  • Qualsevol altra que li sigui atribuïda per les normes legals o reglamentàries.

Procediment d’elecció o renovació dels membres del Consell Escolar. SECTOR PARES

• A partir del 3 de novembre podeu comprovar el cens de mares i pares. El trobareu a l’entrada principal de l’escola (heu d’entrar per l’Accés 1).
  • Poden ser candidats al sector pares: tots els pares o mares o tutors legals d’alumnes del centre. Per ser candidat cal omplir un imprès que podeu recollir a l’escola. Hi ha temps fins el 12 de novembre.
  • Votacions: les votacions són personals, directes i secretes. Pot votar tant el pare com la mare o tutor/a legal dels alumnes escolaritzats en el Centre. Les votacions es faran el dia 23 en dos períodes, de 9:00h a 10:00h i de 16:00 a 17:00h.
  • Mesa electoral: A la mesa electoral hi haurà el director i dos pares o mares que els hi hagi tocat per sorteig. Actuarà de secretari/a el pare o mare de menys edat.

Calendari de la convocatòria d’eleccions al Consell Escolar

MES DIA HORA LLOC ACTE
NOVEMBRE 3 13:00h Tauler d’anuncis- Accés 1 Publicació del cens sector PARES i MARES
3 13:00h Àgora Publicació del cens sector MESTRES
6 i 7 9:00h – 9:30h Despatx de Direcció Presentació reclamacions al cens
7 11:00h Despatx de Direcció Sorteig designació membres mesa electoral PARES comunicació de la designació
10 11:00h Despatx de Direcció Constitució Mesa sector MESTRES
10 16:00h Despatx de Direcció Constitució Mesa sector PARES
13 al 17 9:00h – 17:00h Despatx de Direcció Presentació candidatures de cada sector
20 9:00h i 16:30h Tauler d’anuncis- Accés 1 Publicació candidats de cada sector
23 12:30h Àgora ELECCIÓ MESTRES
23 9:00 a 10:00

16:00 a 17:00

Pati de l’escola sota el porxo ELECCIÓ PARES
27 10:00h i 16:30h Tauler d’anuncis- Accés 1 Proclamació candidats electes
DESEMBRE 13 16:45h Àgora Constitució Consell Escolar (renovat)

Resolució EDU/3014/2023​, de 30 d’agost , per la qual s’estableix el calendari i el règim del procés electoral per renovar els membres dels consells escolars dels centres públics i privats sostinguts amb fons públics i es crea un pla pilot per implementar el sistema de vot electrònic en centres públics de titularitat del Departament d’Educació.

Més informació al plafó informatiu de l’escola i al següent enllaç

Xavier Alsina Lloret

President del Consell Escolar de l’escola Nou de Quart