Història

L’Escola Torreforta (antic CEIP Gual Villalbí) es troba ubicat al barri de Torreforta a Tarragona.

Des del curs acadèmic 1956-57, que començà a funcionar, fins el curs 60-61 la docència es realitza en aules habilitades distribuïdes per diversos indrets de Torreforta: C/ Ebre- 15 baixos, C/ Tortosa- 18 baixos, C/ Falset- 7 baixos, cor i sagristia de l’església de Sant Josep.

L’any 1958 es construeixen els primers edificis de “pisos” (construïts per A.D.I.G.S.A) i amb l’arribada de nova gent al barri es veu necessari la construcció d’un nou edifici escolar.

El 25 de setembre de 1960 va assistir a l’obertura de classes, al nou edifici anomenat “Grupo Escolar Gual Villalbí”, emplaçat ja en el carrer Tortosa, el Ministre d’Educació Nacional Sr. Jesús Rubio. L’arquitecte del nou edifici fou en Juan Zaragoza Albi.

El 3 de febrer de 1961 va tenir lloc la inauguració oficial de l’edifici, assistint a la mateixa el Ministre President del consell d’Economia Nacional Pedro Gual Villalbí (nascut a Tarragona el 21/11/1885 i mort a Barcelona el 12/03/1968).

Des de la seva inauguració ha sofert dues ampliacions importants: la primera realitzada a l’ala dreta de d’edifici quan es construí la sala d’actes i damunt de la mateixa dues aules i diverses dependències; la segona, inaugurada el 08/11/1990 pel Conseller d’Ensenyament Sr. Josep Laporte, consistí en aixecar una segona planta en el cos central de l’edifici.