El Projecte Educatiu de l’Escola Piaget, parteix d’un ensenyament personalitzat que vol fomentar la responsabilitat personal i comunitària i el respecte a l’entorn, que vol afavorir els valors democràtics de convivència i pluralisme i permetre adquirir una consciència ètica i cívica que ajudi els/les alumnes a desenvolupar-se en la societat plural en la qual han de viure.
Volem que els/les infants i joves puguin trobar en el nostre projecte educatiu, des del respecte pels drets de tothom, els signes d’identitat que els permetin créixer, integrar-se i desenvolupar-se com a ciutadans catalans, oberts al món, assolint aquest objectiu per mitjà del coneixement de les arrels històriques i culturals pròpies del seu país, i de l’ús de la seva llengua.
Volem fomentar l’educació social, científica i tecnològica i els valors de la cultura humanística, que permetran als nostres i a les nostres joves estar en condicions de fer front al repte de participar en el desenvolupament econòmic, social i cultural del país en el marc de la integració europea.
Per tot això, promovem l’educació en l’autoestima, i l’afany de superació, equilibrats en un profund sentit del treball en equip, de la responsabilitat i de la solidaritat.
Entenem com a comunitat educativa el conjunt d’estaments (pares i mares, alumnes, educadors i educadores, i personal no docent) que defensen uns mateixos criteris educatius i pedagògics, i accepten una corresponsabilitat en la tasca formativa i de desenvolupament personal que té la nostra escola.
PRINCIPIS PEDAGÒGICS
L’activitat educativa a l’Escola Piaget té els següents objectius:
- Buscar el desenvolupament de la personalitat mitjançant una formació humana integral, que fomenti el respecte als principis democràtics, als drets i les llibertats fonamentals, i a la convivència entre iguals.
- L’Escola ha de tenir en compte en el procés educatiu la potenciació de la realització personal dels i de les alumnes en tots els aspectes. Afavorir la seva contribució a la realització d’una societat millor.
- L’Escola ha de ser sensible a tots els aspectes de la personalitat dels i de les alumnes.
- L’Escola ha d’ajudar a desenvolupar l’esperit crític davant de la realitat plural que ens envolta. Volem fomentar que l’alumnat tingui opinió pròpia i col.labori en la construcció d’una societat millor.
- L’Escola ha de fomentar la tolerància i el respecte envers la diversitat i les diferents visions del món que ens envolta.
- Els valors, les actituds i els hàbits que afavoreixen aquest procés són: llibertat, responsabilitat, solidaritat, justícia, disciplina, tolerància, capacitat de comunicació, flexibilitat, compressió, espontaneïtat, sinceritat, esperit crític, treball, escala de valors, cohesió social, empatia, autoestima, tolerància …
- Adquirir hàbits intel.lectuals i de treball i capacitació per exercir activitats professionals.
- Orientar pedagògicament i professionalment els i les alumnes al llarg de la seva estada al Centre i, de manera especial, en finalitzar l’escolarització obligatòria.
- L’Escola vol ser un element dinamitzador de la societat que l’envolta aportant a la comunitat nous elements de promoció.
- L’Escola s’imposa com a obligació defensar sempre els drets dels i de les alumnes en totes les seves dimensions: intel.lectual, moral, física, psíquica, social, cultural, etc.
- L’Escola es proposa que tota la comunitat educativa (professorat, pares, mares, personal de serveis i alumnes) participi de les tasques de control i gestió del mateix.
- L’Escola ha de potenciar els valors, els hàbits i les actituds abans esmentades a partir de la pràctica educativa i de la pròpia organització, utilitzant tots els mitjans personals i materials al seu abast.
L’Escola, tant en la seva organització com en la seva programació, tindrà en compte els aspectes de:
- Educació per al pensament.
- Educació per a la ciutadania.
- Educació per al respecte
- Educació per a la solidaritat
- Educació dels sentiments
- Educació per al lleure
- Educació per a la salut
- Educació per al coneixement del propi cos.
- Educació mediambiental
- Educació per al civisme
- Educació per al bon ús de les tecnologies
- Educació per al consum responsable
- Educació moral i per a la pau
- Educació per a la sensibilitat musical i artística
- Educació per a la coeducació, la igualtat i la no-discriminació entre sexes
- Educació en valors
- Educació en el compartir
- Educació per al coneixement del medi
- Educació per al respecte i l’estima a la cultura, costums i tradicions propis
- Educació per al coneixement de les realitats geogràfica, històrica, econòmica, social… del territori
- Educació per a assolir l’èxit professional