THEATRE IN ENGLISH REPRESENTACIÓ TEATRAL A 6È

A la classe de la Julia Donaldson cada curs fem que els alumnes de 6è siguin els encarregats de preparar una petita representació teatral de Halloween per als seus companys i companyes de l’escola. Els fem sentir protagonistes i responsables. 

El teatre en anglès amb alumnes pot ser una experiència molt enriquidora. Ja que, a més de millorar les seves habilitats lingüístiques, fomenta habilitats artístiques com el ball i la mímica, la creativitat, l’atenció, la col·laboració, habilitats  la confiança i el treball de grup. 

De manera lúdica, treballem tres de les destreses bàsiques del curs: speaking, listening and reading. 

  1. Speaking: Escollim obres adaptades al nivell dels alumnes, amb  interaccions adaptades al seu nivell, per tal que la seva implicació sigui més gran. Treballem la pronunciació i l’entonació i el role playing.
  2. Reading: Fomentem la lectura del guió en anglès i treballem en la comprensió global del text.
  3. Listening: Ens escoltem els uns als altres per saber quan ens toca actuar, ens mostrem atents i amb una actitud d’escenari correcta.

                 

CONTINGUTS

L’activitat teatral en anglès té molts beneficis, aquí en teniu alguns dels més importants:

  • El teatre fomenta habilitats cognitives com la memòria, la concentració i la resolució de problemes. 
  • Promou la col·laboració i la comunicació, ajudant els alumnes a millorar les seves habilitats interpersonals i a construir empatia.
  • Permet a l’alumnat explorar i expressar les seves emocions.
  • Fomenta la creativitat i el sentit estètic.
  • Augmenta l’autoestima i la concentració.
  • Millora les seves habilitats lingüístiques i comunicatives.
  • Interpretar diferents rols els ajuda a entendre diferents perspectives.
  • Potencia les relacions interpersonals.
  • Exercita la memòria, l’atenció i la concentració.
  • Celebrar les festes i tradicions de la parla anglesa, respectant totes les cultures.

METODOLOGIA

Primerament, hi ha una pluja d’idees  a la classe per tal que l’alumnat se senti còmode amb l’obra en la qual participarà. 

Una vegada fet el brainstorming, distribuïm els personatges en funció de si vol mantenir-se en un primer o segon pla i de la seva habilitat comunicativa. No volem que ningú se senti incòmode o tímid. L’objectiu és passar-s’ho bé i millorar respecte d’un mateix.

Un cop tenim el guió redactat i les cançons triades, practiquem per millorar la parla i la pronunciació. A mesura que ho anem fent i modulant, els ajudem en la part artística i interpretativa. 

Finalment, fem un últim assaig amb tota la classe abans de la representació final davant dels companys/es.

Per tal que el dia de la representació de Halloween sigui exitosa, en les altres classes a l’hora d’anglès es practiquen les cançons i balls. D’aquesta manera, el públic comprèn amb més facilitat l’argument de la petita representació teatral, gràcies a les cançons es practica el vocabulari i pot interactuar amb els grans actors i actrius que tenim a cada promoció Ganxeta! Enhorabora. Ara només queda passar un Halloween de por!!!!! 

Happy Halloween!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>