Descobrim l’energia amb el taller de l’Apilo!

Avui l’alumnat de 5è ha participat en un taller molt interessant organitzat per l’Apilo, una iniciativa que promou el reciclatge de piles i l’ús responsable de l’energia. Durant l’activitat, hem après com funciona una pila i hem experimentat de primera mà com generar electricitat a partir de materials ben quotidians.

Amb una llimona, una moneda i un clau, hem creat una pila casolana capaç de produir electricitat! Ens ha sorprès molt veure com aquests elements, combinats correctament, poden generar una petita corrent elèctrica. Però la sorpresa no s’ha acabat aquí: també hem comprovat com, amb el nostre propi cos, podem encendre una llumeta! Ha estat una manera divertida i sorprenent d’entendre com funciona l’energia i com el nostre cos pot conduir electricitat.

A més, hem reflexionat sobre la importància de reciclar correctament les piles, ja que contenen materials contaminants que poden perjudicar el medi ambient si no es tracten adequadament.

Ha estat una activitat engrescadora, educativa i molt vivencial, que ens ha ajudat a entendre millor conceptes científics d’una manera pràctica i divertida!

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Desplaça cap amunt
Ves al contingut